Güllü, Belis FeyzaÇoruk, Adil2025-01-272025-01-2720242146-5983https://doi.org/10.21764/maeuefd.1365031https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1269900https://hdl.handle.net/20.500.12428/15402Eğitim mekânı olan okul binaları ve mekânsal kalitelerine ilişkin eğitim-öğretim alanında yapılmış makale ve lisansüstü tezlerin incelenmesini amaçlayan bu çalışma nitel bir çalışmadır. Çalışmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu doğrultuda araştırmanın çalışma grubu; Google Akademik, Dergipark ve YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanlarında dizinlenmiş, 2000 ile 2023 yılları arasında eğitim öğretim alanında yapılmış 72 çalışmadır. Araştırmada kullanılan veriler doküman inceleme yöntemi aracılığı ile toplanmış; kategorik çözümleme tekniği kullanılmıştır. Bu doğrultuda incelenen çalışmalar; tür, yıl, yöntem, model/desen, örneklem/çalışma grubu, incelenen kurumlar, yazar sayısı, eğitim bilimlerinin alt disiplin alanları, veri toplama araçları, ilişkili konular, elde edilen sonuçlar ve öneriler bağlamında değerlendirilmiştir.This study is a qualitative study aiming to examine articles and postgraduate theses conducted in the field of education on school buildings and their spatial quality. In the study, criterion sampling method, one of the purposeful sampling methods, was used. The study group of the research consists of 72 studies conducted in the field of education which were indexed in Council of Higher Education National Thesis Center in Türkiye, Google Scholar and Dergipark databases and published between 2000 and 2023. The collected data were analyzed using categorical analysis and frequency analysis. Studies examined in this direction were evaluated according to type, publication year, method, model/pattern, sample/study group, examined institutions, number of authors, sub-disciplinary fields of educational sciences, data collection tools, related topics, obtained results and recommendations.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMekânsal kaliteOkul binalarıOkul binalarının fiziksel koşullarıEğitim ortamlarıSchool buildingsthe spatial qualityphysical conditions of school buildingseducational environmentsTÜRKİYE'DE OKUL BİNALARI VE MEKÂNSAL KALİTELERİNE İLİŞKİN YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİAN INVESTIGATION OF STUDIES CONDUCTED IN TÜRKİYE ON SCHOOL BUILDINGS AND THEIR SPATIAL QUALITYArticle7113217610.21764/maeuefd.13650311285379