Öztürk, İbrahim Hakkı2025-01-272025-01-2720111304-0278https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/119981https://hdl.handle.net/20.500.12428/19567Bu çalısmada literatürde ortaya çıkan yaklasım ve modeller çerçevesinde, ögretmen özerkligi kavramının kapsamı, boyutları ve bu kavramın ifade ettigi olgunun egitim ve ögretimdeki islevleri incelenmektedir. Bu konuda dünya genelinde önemli bir literatür olusmussa da, Türkiye’de ögretmen özerkligi olgusu çok az incelenmistir. Bu çalısma Türkiye’de bu alandaki arastırmalarının gelismesine katkı saglamak için, konuyu kuramsal düzeyde tartısmayı amaçlamaktadır. Genel bir sekilde tanımlanırsa, ögretmen özerkligi ögretmenlerin mesleki faaliyetlerini planlama, uygulama ve bunlarla ilgili kararları almada sahip oldugu yetki ve özgürlük alanını ifade etmektedir. Özerklik sadece dogrudan egitim ve ögretimle ilgili hususları degil, genel olarak çalısma ortamı ve okul yönetimiyle ilgili konuları da kapsamaktadır. Dolayısıyla ögretmen özerkliginin, ögretmenlerin egitim sistemindeki rollerinin anlasılması, tanımlanması ve gelistirilmesinde kilit rolü oynayabilecek temel kavramlardan birisi oldugu söylenebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıÖgretmen özerkligi üzerine kuramsal bir incelemeArticle10358299119981