Elkıran, Yusuf Mete2025-01-272025-01-2720211304-47962146-2844https://doi.org/10.18026/cbayarsos.975296https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/450234https://hdl.handle.net/20.500.12428/15129Bu araştırmada Türkçe öğretmeni adaylarının akademik okuryazarlık düzeyleriile teknoloji yeterliği öz-değerlendirmeleri arasındaki ilişkiyi belirlemekamaçlanmıştır. Bu kapsamda Türkiye’nin batısındaki bir devlet üniversitesininTürkçe öğretmenliği programındaki 171 öğretmen adayının yanıtlarıtoplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Akademik OkuryazarlıkÖlçeği” ve “21. Yüzyıl Öğrenmelerinde Teknoloji Yeterliliği Öz-değerlendirmeÖlçeği” kullanılmıştır. Analizler doğrultusunda Türkçe eğitimi öğretmenadaylarının akademik okuryazarlık düzeyleri ile teknoloji yeterliği özdeğerlendirmelerinin yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyetdeğişkenine göre erkek katılımcıların akademik okuryazarlık düzeyleri dahayüksektir. Cinsiyet değişkenine göre teknoloji yeterliğinde anlamlı farkgöstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf düzeyi değişkenine göre akademikokuryazarlık düzeyleri ile teknoloji yeterliği öz-değerlendirmelerinde anlamlıfark göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Akademik başarı düzeyi değişkeninegöre akademik okuryazarlık düzeylerinde ve teknoloji yeterliğinde anlamlı farkgörülmüştür. Türkçe öğretmeni adaylarının akademik okuryazarlık düzeyleri ileteknoloji yeterliği öz-değerlendirmeleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlıbir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıTürkçe Öğretmeni Adaylarının Akademik Okuryazarlık Düzeyleri ile Teknoloji Yeterliği Öz-Değerlendirmeleri Arasındaki İlişkiArticle19332534310.18026/cbayarsos.975296450234