Uslu, Barış AatalayAarrevaara, TimoKondakçı, YaşarSeggie, Fatma NevraGümüş, SedatÇalıkoğlu, Alper2025-01-272025-01-272019https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/620906https://hdl.handle.net/20.500.12428/1442301.11.2019Projenin amacı; 25 ülkenin katılımıyla gerçekleştirilen ?The Academic Profession in the Knowledge-Based Society (APIKS) [Bilgi Temelli Toplumda Akademisyenlik Mesleği] (BTTAM)? başlıklı uluslararası araştırma projesi kapsamında, bilgi toplumu oluşumunun akademisyenlere getirdiği sorumlulukların/görevlerin ülkemizdeki akademisyenler tarafından benimsenme düzeyinin ve bilgi toplumu yapısına ekonomik ve sosyal katkılarının incelenmesidir. Carnegie Foundation tarafından 14 ülkenin katılımıyla gerçekleştirilen ?Changing Academic Profession (CAP) [Değişen Akademisyenlik Mesleği] 1992? ve 19 ülkenin katılımıyla gerçekleştirilen ?CAP 2007? serisinin üçüncü nesil devam çalışması olan APIKS, CAP 1992 ve CAP 2007?de olduğu gibi nicel verilere dayalı tarama modelinde bir araştırma olarak tasarlanmıştır. Araştırma kapsamında veriler, APIKS Survey?in Türkçe?ye çevrilmesiyle oluşturulan BTTAM Anketi ile Türkiye?de görevli 1.810 akademisyenden toplanmıştır. Elde edilen veriler, betimsel, çıkarımsal, ilişkisel ve modelleme analizleri ile incelenmektedir. Projede ilk olarak, Türkiye?de görevli akademisyenlerin derslerinde etik tartışmalara ve etik dışı davranışların yaptırımlarına yer verme durumları analiz edilmiştir. Bu analiz, akademisyenlerin derslerinde öğrencilerin etik gelişimine katkıda bulunmak için oldukça fazla zaman ayırdıklarını göstermiştir. Bir diğer analiz ile, akademisyenlerin öğretimaraştırma uyumu konusundaki görüşleri incelenmiştir. Burada, akademisyenlerin öğretimaraştırma uyumunun önemini vurguladıkları, fakat ülke genelindeki eğilim ile araştırmaya daha fazla yöneldikleri sonucuna varılmıştır. Ayrıca, akademisyen sayılarına göre küçük (Şili), orta (Türkiye) ve büyük (Meksika) yükseköğretim sistemlerinde görevli akademisyenlerin kurum dışı etkinliklere katılımları uluslararası karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Bulgular, büyük yükseköğretim sistemi olan Meksika?da görevli akademisyenlerin Türkiye?de ve Şili?de görev yapan meslektaşlarına oranla genel olarak ve farklı disipliner alanlar bazında daha fazla kurum dışı etkinliklere katıldıklarını göstermiştir. Proje kapsamında elde edilen sonuçlar tartışılarak politika yapıcılara ve üniversite yöneticilerine yönelik öneriler geliştirilmiştir. Ek olarak, BTTAM Anketi alt bölümleri (a. Kariyer ve Mesleki Konum, b. Genel Çalışma Durumu ve Faaliyetleri, c. Öğretim, d. Araştırma, e. Kurum Dışı Faaliyetler, f. Yönetim ve Yönetişim, g. Kariyer Gelişim Aşamalarındaki Akademisyenler ve h. Kişisel Bilgiler) ile paralel şekilde, verilerin hem ulusal hem de uluslararası boyutta analizleri gerçekleştirilmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıBilgi Temelli Toplumda Akademisyenlik Mesleği ve Türkiye’nin Küresel Akademideki KonumuProject176620906