Timur, SerkanYılmaz, Mehmet2025-01-272025-01-2720111301-9058https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/133305https://hdl.handle.net/20.500.12428/18650Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre bilgi düzeylerini belirlemek ve bazı değişkenlere göre çevre bilgi düzeylerini incelemektir. Betimsel yöntemin kullanıldığı bu çalışma, 586 öğretmen adayının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adayların çevre bilgi düzeyleri belirlenirken McBeth ve Diğerleri (2008)’nin geliştirdiği model kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının çevre bilgi düzeyleri orta düzey olarak bulunmuştur. Ayrıca öğretmen adaylarının çevre bilgilerinin genel akademik ortalama ve anne eğitim durumuna göre anlamlı olarak değiştiği, cinsiyet ve baba eğitim durumuna göre değişmediği sonucuna ulaşılmıştır.otherinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıÇevre BilimleriFen bilgisi öğretmen adaylarının çevre bilgi düzeylerinin belirlenmesi ve bazı değişkenlere göre incelenmesiArticle311303320133305