Genç, Salih Zeki2025-01-272025-01-2720071302-56002791-7657https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/66545https://hdl.handle.net/20.500.12428/19568Araştırmanın temel amacı, öğrenci algılarına göre ideal bir öğretim elemanında bulunması gereken özellikleri belirlemektir. Araştırmada, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalının 4. sınıfında öğrenim gören (Normal ve İkinci öğretim) 400 öğrenci örneklem grubuna alınmıştır. Veri toplamak için araştırmacı tarafından hazırlanan anket kullanılmıştır. Anket yoluyla elde edilen veriler, frekans, yüzde ve t testi kullanılarak analiz edilmiş ve tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Sonuçta, öğrenci algılarına göre, ideal bir öğretim elemanında bulunması gereken özellikleri öğrencilerin farklı tercih (öncelik) sırasında ve farklı yüzdelik oranlarında belirttikleri, ilk üç sırayı öğretmenliğin üç temel ayağı olan alan bilgisi, mesleki formasyon ve genel kültür ile ilgili özellikleri, yani eğitim-öğretimle ilgili özellikleri tercih ettikleri ortaya çıkmıştır. Diğer taraftan, ideal bir öğretim elemanında bulunması gereken özelliklerin öğrencilerin cinsiyetlerine ve öğrenim şekillerine göre farklılaşmadığı bulunmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıÖğrenci Algılarına Göre İdeal Bir Öğretim Elemanında Bulunması Gereken ÖzelliklerArticle3517321021866545