Kara, NisaDemir, Mehmet KaanArcagök, SerdarŞahin, Çavuş2025-01-272025-01-2720181308-2140https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14043https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/301306https://hdl.handle.net/20.500.12428/17408Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin sınıf eğitimi lisansprogramındaki derslerin mesleki gelişimlerine etkisine yönelik görüşleriniincelemektir. Bu amaç doğrultusunda sınıf öğretmenlerinin lisansprogramındaki meslek ve alan bilgisi derslerinden edindikleri bilgilerimeslek hayatlarında kullanabilme durumları incelenmiş, programdakiders işleme yöntemlerine ilişkin görüşleri alınmış ve sınıf eğitimi lisansprogramına ilişkin ders önerilerinde bulunmaları istenmiştir.Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan “Olgu Bilim”kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin GüneydoğuAnadolu Bölgesi’nin farklı illerinde görev yapan ve görevinde en fazla 5yıllık bir tecrübeye sahip olan 30 (15 erkek, 15 kadın) sınıf öğretmenioluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış ve yönlendiriciolmayan görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler iki verikodlayıcısı tarafından analiz edilerek kod ve temalara ayrılmıştır. Eldeedilen veriler NVivo nitel veri analiz programıyla da modellenmiştir.Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin lisans programında aldıklarıdersleri yetersiz buldukları tespit edilmiştir. Derslerin işlenişinin iseteorik ve sunum ağırlıklı olması gerekçesiyle mesleki gelişimlerinde etkiliolmadığını belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenlerinin alan bilgisi derslerininyeterliliğine ilişkin hem olumlu hem de olumsuz yönde görüş belirttikleri ortaya çıkmıştır. Meslek bilgisi derslerine yönelik görüşlerinin iseolumsuz olduğu ortaya çıkmıştır. Sınıf öğretmenleri, Sınıf Eğitimi LisansProgramında yer alması gerektiğini düşündükleri farklı sayıda ve türdeders önerisinde bulunmuştur. Verdikleri ders önerilerinin nedenlerininise ağırlıklı olarak görev yaptıkları yerlerde yaşadıkları sorunlar ile paralelolduğu bulgusuna ulaşılmıştır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıSINIF ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ GELİŞİMLERİ AÇISINDAN SINIF EĞİTİMİ LİSANS PROGRAMININ YETERLİLİĞİArticle13191061108210.7827/TurkishStudies.14043301306