Ayaz, Ceylan ÖzbekGüleç, HaviseŞahin, Çavuş2025-01-272025-01-2720172147-1037https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/276859https://hdl.handle.net/20.500.12428/17607Bu araştırmanın amacı, ebeveynlerin sosyoekonomik statülerine (SES) göre okul öncesi dönemdeki çocuklarının okuryazarlık becerilerini desteklemek için yaptıkları okuma aktivitelerinin düzeyini belirlemektir. Bu çalışma tarama modelinde tasarlanmış betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın verileri, Saracho (2000) tarafından geliştirilen ve Güleç (2014) tarafından Türkçe'ye uyarlanan \"Aile İçinde Okuryazarlık Gelişimi Ölçeği (FLQ)\" ile toplanmıştır. Ölçeğin başında ailelerin sosyoekonomik durumlarının saptanmasına yönelik olarak araştırmacı tarafından geliştirilen demografik bilgi formu bulunmaktadır. Ailelerin, çocuklarıyla gerçekleştirdikleri okuma aktivitelerine ilişkin veriler tablolarda yüzde (%) ve frekans (n) değerleri olarak sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre alt ve üst sosyoekonomik statüdeki ailelerin, çocuklarıyla birlikte yaptıkları okuma aktivitelerinin düzeylerinin farklı olduğu tespit edilmiştirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıAilelerin, Çocuklarıyla Birlikte Gerçekleştirdikleri Okuma Aktivitelerinin Düzeyini BelirlemeArticle181119276859