Kadı, AyşegülBeytekin, Osman FerdaArslan, Hasan2025-01-272025-01-2720162146-59592146-5967https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/250518https://hdl.handle.net/20.500.12428/17567Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının akademik sahtekârlık eğilimleri ve değerlerini incelemektir. Araştırma evrenini, Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde 2013-2014 eğitim-öğretim yılında formasyon eğitimi alan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Örneklemi ise, uygun örnekleme yöntemiyle seçilen 244 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler, Akademik Sahtekârlık Eğilimi Ölçeği ve Portre Değerler Anketi ile toplanmıştır. Araştırma, öğretmen adaylarının değerleri ile akademik sahtekârlık eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelemesinden dolayı korelasyonel ve öğretmen adaylarının akademik sahtekârlık eğilimleri ve değerlerini demografik değişkenlere göre incelemesinden dolayı tarama modelindedir. Sonuç olarak; cinsiyet değişkenine göre öğretmen adaylarının akademik sahtekârlık eğilimleri ve değerleri arasında anlamlı fark vardır. Bölüm değişkenine göre öğretmen adaylarının değer ve akademik sahtekârlık eğilimleri farklılaşmamaktadır. Öğretmen adaylarının değerleri ile akademik sahtekârlık eğilimleri arasında anlamlı bir ilişki yoktur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEtikEğitimEğitim AraştırmalarıAcademic Dishonesty Tendencies and Values of Teacher CandidatesArticle63398403250518