Girgin, Derya2025-01-272025-01-2720201302-5600https://hdl.handle.net/20.500.12428/13938Bu araştırmada günümüz eğitim yaklaşımlarından biri olan tasarım odaklı düşünme yapısına ilişkin farklı branşlardaki öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 15 farklı branştan 32 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın uygulama süreci 2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz döneminde 3 gün (günde 4 saat) olmak üzere 12 saat sürmüştür. Araştırma kapsamında öğretmenlerle tasarım odaklı düşünme eğitimine ilişkin yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın güvenirliği Miles ve Huberman’ın (2015) formülünden yararlanılarak yapılmış ve araştırmacı ve uzman görüşleri arasındaki uzlaşma (güvenirlik) %92 ve %95 olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sağlamak ve tasarım sürecini öğrenmek istedikleri için eğitime katıldıkları tespit edilmiştir. Öğretmenler eğitim sonunda derslerde öğrencilerine tasarım düşüncesi yaklaşımını nasıl uygulayacaklarını, tasarım odaklı düşünme aşamalarını, sürecini ve tasarım mantığını öğrendiklerini ifade ederken; en çok empati kurma, fikir üretme aşamalarında ve zaman planlaması konusunda zorlandıklarını belirtmişlerdir.In this research, it is aimed to examine the opinions of teachers in different branches related to design thinking structure which is one of the current educational approaches.For this purpose, the case study method which is one of the qualitative research methods has been used. The study group consisted of 32 teachers from 15 different branches working in primary, secondary and high schools.The application period of the study lasted 12 hours in 3 days (4 hours per day) in the fall semester of 2018-2019 academic year. Within the scope of the research, semi-structured interviews were conducted with teachers about design thinking education. The reliability of the study was made by using Miles and Huberman’s (2015) formula the researcher and the opinions of the expert’s was 92% and 95%.As a result of the research, teachers want to contribute to their professional development and learn the design process. The teachers stated that they learned the design thinking approach, stages and the process. They stated that they had difficulty in empathizing, generating ideas and time planning.eninfo:eu-repo/semantics/openAccess21. yy öğrenme deneyimi21st century learning experienceDurum çalışmasıCase studyTasarım odaklı düşünmeDesign thinkingÖğretmen eğitimiTeacher education21. Yüzyılın Öğrenme Deneyimi: Öğretmenlerin Tasarım Odaklı Düşünme Eğitimine İlişkin Görüşleri21st Century Learning Experience: Teachers ‘opinions on Design Thinking EducationArticle4922653912-s2.0-85104024855Q4