Gümüştekin, GültenKorkmaz, Cahide İrem2025-01-262025-01-262024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=cr4SkWLaRMhkDRBjqthpsVXH7bhx2yYmf4HN6WeTj55MPf9XZoqtLC_k_we42LOQhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/9811Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim DalıAraştırmada, proaktif kişilik ve vicdani zekânın örgütsel öğrenme üzerinde öz yeterliliğin aracılık rolü incelenmiştir. Bu doğrultuda nicel araştırma yöntemi kullanılarak kolayda örnekleme yoluyla, Çanakkale'de kamu sektöründe çalışan 328 kişiye anket uygulanmıştır. Elde edilen anketler, demografik değişkenlere yönelik bağımsız örnek t testi ve ANOVA testi, sonrasında doğrulayıcı ve keşfedici faktör analizleri, korelasyon ve regresyon analizleri SPSS 22, PROCESS MACRO 4.2 eklentisi ve LİSREL 9.1 programları aracılığıyla değerlendirilmiştir. Çalışmada fark analizlerinde bağımlı değişken üzerinde yalnızca cinsiyet değişkeni üzerinde anlamlı farkın oluştuğu tespit edilmiştir. Diğer taraftan araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; proaktif kişilik, vicdani zekâ, öz yeterlilik ve örgütsel öğrenme değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkilerin bulunduğu kabul edilmiştir. Bununla beraber, araştırma modelinde yer alan bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkeni etkileme düzeyleri açıklanmıştır. Sonuç olarak, araştırma bulgularının kamu çalışanlarında çalışan davranışlarına olan yansıması ve kurumları daha ileriye taşımak için öneriler sunularak ilgili alanyazına katkı sağlanmaktadır.In the study, the mediating role of proactive personality and conscientious intelligence and self-efficacy on organizational learning was examined. In this regard, a survey was administered to 328 people working in the public sector in Çanakkale through convenience sampling using the quantitative research method. The obtained surveys were evaluated using independent sample t-test and ANOVA test for demographic variables, followed by confirmatory and exploratory factor analyses, correlation and regression analyses, using SPSS 22, PROCESS MACRO 4.2 plug-in and LISREL 9.1 programs. In the study's difference analysis, it was determined that there was a significant difference only on the gender variable on the dependent variable. On the other hand, according to the findings of the research; It was accepted that there were statistically significant relationships between proactive personality, conscientious intelligence, self-efficacy and organizational learning variables. In addition, the degree to which the independent variables in the research model affect the dependent variable is explained. As a result, a contribution to the relevant literature is made by reflecting the research findings on employee behavior in public employees and offering suggestions to move institutions forward.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessProaktif Kişilik, Vicdani Zekâ, Öz Yeterlilik, Örgütsel ÖğrenmeProactive Personality, Conscientious Intelligence, Self-Efficacy, Organizational LearningProaktif kişilik ve vicdani zekânın örgütsel öğrenmeye etkisinde özyeterliliğin aracı rolüThe mediator role of self-efficacy in the effect of proactive personality and consciential intelligence on organizational learningDoctoral Thesis1148858597