Hacıömeroğlu, GüneyŞahin Taşkın, Çiğdem2025-01-272025-01-2720101305-3515https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/113299https://hdl.handle.net/20.500.12428/18971Bu araştırma ilköğretim bölümü öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda, veriler ilköğretim bölümü son sınıfında öğrenim gören 223 öğretmen adayından toplanmıştır. Öğretmen adaylarına Erkuş, Sanlı, Bağlı ve Güven (2000) tarafından geliştirilen Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum Ölçeği yanıtlanmak üzere verilmiştir. Araştırmanın nitel boyutunda ise, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarını derinlemesine yorumlamak amacıyla adaylara açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Bu sorular ile adayların meslek bilgisi ve alan eğitimi dersleri ile ilgili duygu ve düşüncelerini öğrenmek amaçlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumları ile bağlı bulundukları programlar arasında anlamlı bir farklılık olduğunu göstermektedir. Bununla beraber, adayların almış oldukları meslek bilgisi derslerinin mesleğe yönelik tutumları üzerine olumlu etkisi olduğu görülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim Araştırmalarıİlköğretim bölümü öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumları: Nicel ve nitel verilere dayalı bir incelemeArticle93922933113299