Baydın, Nihal ÜnaldıŞen, Hanife TiryakiAlan, HandanYılmaz, Feride TaşkınÖzcan, Duygu2025-01-272025-01-2720181305-0397https://doi.org/10.5222/HEAD.2018.023https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/327576https://hdl.handle.net/20.500.12428/17055Amaç: Hemsire yardımcılıgı programında ögrenim gören ögrencilerin,hemsire yardımcılarının görev ve sorumluluklarına iliskin görüslerinisaptamaktır.Yöntem: Arastırma tanımlayıcı tasarımda Istanbul ilinde egitim verenbir kamu ve bir özel saglık meslek lisesinin hemsire yardımcılıgı programındaögrenim gören birinci sını ardan örneklem seçimine gidilmedenulasılabilen toplam 226 ögrenci ile gerçeklestirildi. Arastırmanınverileri, ögrencilerin kisisel ve meslek seçimine yönelik bilgileri vehemsire yardımcılarının is tanımlarını içeren bir form ile toplandı.Bulgular: Katılımcıların büyük çogunlugunun (%84.5) hemsire yardımcılıgınıisteyerek seçtigi, buna ragmen yalnızca yarısının (%50)mezun olduktan sonra hemsire yardımcısı olarak çalısmayı düsündügübelirlendi. Ögrenciler, hemsire yardımcılıgına ait görev ve sorumluluklarınailiskin görüsleri konusunda hastanın tedavi planında yeralan ve hemsirenin uygun gördügü oral ilaçları hastaya verir (%37.6),ilgilendigi hastaların genel durumunda fark ettigi degisiklikleri hemsireyebildirir (%36.7), hemsirenin uygun gördügü durumlarda hastanınyürümesine ve hareket etmesine yardım eder (%32.3), maddelerinekesinlikle katıldıklarını belirttiler. Ögrencilerin “Kesinlikle Katılmıyorum”yanıtını verdikleri maddeler ise hastanın idrar torbasını bosaltırveya degistirir (%46.9), ölüm sonrası yapılması gereken bakımları uygular(%42.9), hastanın yatagını yapar (%42.5) olarak saptandı. Sonuç: Hemsire yardımcılıgı programında okuyan ögrencilerin bumeslegi isteyerek seçmelerine ragmen, hemsire yardımcılıgına iliskinbazı görev ve sorumluluklarını yeterli benimsemedikleri görülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHemşirelikHemsire Yardımcılıgı Programında Ögrenim Gören Ögrencilerin; Hemsire Yardımcısının Görev ve Sorumlulukları Hakkındaki GörüsleriArticle151232910.5222/HEAD.2018.023327576