Işık, HalilAypay, AhmetŞahin, Çiğdem2025-01-272025-01-2720041302-9967https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/40188https://hdl.handle.net/20.500.12428/19482Bu çalışmanın amacı Okul Deneyimi I ve II derslerine ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesini sağlamaktır. Çalışma Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Ortaöğretim Sosyal Alanları öğretmenlikleri bölümlerinden 81 öğrenciyi kapsamaktadır. Uygulama etkinliklerine ilişkin olarak geliştirilen anket uygulama etkinliklerine ilişkin beş boyutu (uygulamaların gerekliliği, kritik etme becerisi, öğretim ortamı oluşturma, öğretmenlik becerisi ve uygulama öğretmenleri) kapsamakta olup toplam 21 maddeye sahiptir. Öğrenciler uygulama derslerinin gerekliliğini en üst düzeyde destekledikleri görüsünü belirtmişlerdir. Öğrencinin farklı düzeylerde olması ve farklı cinsiyete sahip olması durumu Okul Deneyimi I ve II derslerine ilişkin görüşleri arasında birkaç madde dışında anlamlı bir fark bulunamamıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıOkul Deneyimi I ve II Derslerine İlişkin Öğrenci GörüşleriArticle228131940188