Eşitti, Bekir2025-01-272025-01-2720191305-77662587-2451https://doi.org/10.26468/trakyasobed.416709https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/337599https://hdl.handle.net/20.500.12428/15708Restoran işletmelerinin karşılaştığı zorluklardan en önemlisi, çalışanları iyi bir serviseteşvik etmektir. İyi servis, uygun servis ikliminin yaratılmasına bağlıdır. Çalışanlar,güvenilir yöneticileri gözlemleyerek normları ve uygun davranışları öğrenirler. Etikdavranışların yöneticiler tarafından kurumsallaştırılması, iyi bir servis iklimi ve çalışanlarınkendilerini örgütün bir parçası olarak görmesi için önem kazanmaktadır. Bu çalışmanınamacı etik liderlik, örgütsel bağlılık ve servis iklimi konularını restoran işletmeleribağlamında değerlendirmek ve servis ikliminin örgütsel bağlılık üzerinde aracı değişkenrolünü araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, İstanbul ilinde faaliyet gösteren turizmişletme belgeli birinci sınıf restoran işletmeleri çalışanlarından anket formları aracılığıylaveri toplanmıştır. Çalışmanın sonuçları, servis ikliminin bir boyutu olarak yöneticidesteğinin örgütsel bağlılık üzerinde doğrudan önemli bir etkisini ortaya koymaktadır.Ayrıca etik liderlik servis iklimini de olumlu yönde etkilemektedir. Etik liderlik restorançalışanlarının örgütsel bağlılığını artırmakta ve servis olumlu iklimi bu etkiyigüçlendirmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEtikİşletmeRESTORAN İŞLETMELERİNDE ETİK LİDERLİK VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK: SERVİS İKLİMİNİN ROLÜArticle21Ek436410.26468/trakyasobed.416709337599