Bil, ErkanYıldırım, Filiz Mutlu2025-01-272025-01-2720212148-5933https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/465685https://hdl.handle.net/20.500.12428/18670Günümüzde teknolojik değişimin hızı, inovasyonun artan önemi ve küreselrisklerin kontrol edilemeyecek boyuta ulaşması kuruluşların kârlarını maksimizeederek daha iyi yatırım getirileri elde edebilmelerinde geleneksel işletmeyaklaşımlarını yetersiz kılmakta, yenilikçi iş modellerine olan ihtiyacı artırmaktadır.Bu noktada, teknoloji odağında şekillenen bankacılık sektörünün değişime uyumsağlama etkinliğinin sürekli olarak değerlendirilmesi gerekli hale gelmektedir.Çalışmada bu amaçla dijital dönüşüm etkinliği ölçümü bankacılık sektörü örneğindeMOORA (Multi-Objective Optimization on the basis of Ratio Analysis) yöntemiylegerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede, Garanti BBVA?nın 2016-2020 yılları arasındakihalka açık faaliyet raporları incelenerek “Dijital Dönüşüm ve Teknolojik İlerleme”ve “Müşteri Gizliliği ve Bilgi Güvenliği” boyutları kapsamındaki göstergeler temelalınmıştır. İlk boyut; dijital platformlara sürekli yatırım yapılarak işlem kolaylığısağlama, müşteri deneyim kalitesini yükseltme, dijital müşteri tabanını genişletme,satışlardaki dijital kanalların payını ve verimliliğini artırma kapasitesinigöstermektedir. İkinci boyut ise tüm risklere karşı kesintisiz ve güvenli bir müşterihizmeti sunma etkinliğini temsil etmektedir. Araştırma bulguları, yıllar itibariyledijital dönüşüm etkinliğinde sürekli bir artış gerçekleştiğini ortaya koymaktadır. Çalışma, artan rekabet ortamında bankaların teknolojik gelişmelere adapte olmakabiliyetini değerlemesi açısından önem taşımaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeİşletme FinansFİNANS VE PAZARLAMA PERSPEKTİFİNDEN DİJİTALDÖNÜŞÜM ETKİNLİĞİ ÖLÇÜMÜ: MOORA YÖNTEMİUYGULAMASIArticle816457472465685