Yelkikalan, NazanAkatay, AytenYıldırım, Hacı MehmetKaradeniz, YasinKöse, CanKoncagül, ÖznurÖzer, Eray2025-01-272025-01-2720101309-91322147-7833https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/118168https://hdl.handle.net/20.500.12428/18386Özet Son yıllarda önemli konuların başında gelen girişimcilik, yeni iş alanlarının oluşturulmasına ve istihdam sorunlarının çözümüne önemli katkılar sağlamaktadır. Girişimcilik ruhunun oluşması ve başarılı girişimcilerin ortaya çıkmasında girişimcilik eğitimi de önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmada girişimci, girişimcilik kavramları üzerinde durularak Dünya’daki ilk 100 üniversite ve Türkiye’deki devlet, vakıf üniversitelerindeki girişimcilik eğitimi; üniversitelerin internet siteleri üzerinden; girişimcilik dersi ve ders içeriği, girişimcilik merkezi ve girişimcilik topluluğu/kulübü olup olmadığı başlıkları altında içerik analiziyle incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre; Türkiye’de üniversite düzeyinde girişimcilik eğitiminin ön lisans düzeyinde yoğun olarak verildiği, dünyada ise durumun tam tersi olduğu tespit edilmiştir. Türkiye’de üniversite düzeyinde girişimcilik eğitiminin öneminin anlaşılmasıyla, dünyaya göre eksiklikler giderilerek daha özgün ve işlevsel bir yapıya kavuşturulması daha başarılı girişimcilerin yetiştirilmesi için önemli bir adım olacaktırtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeDünya ve Türkiye üniversitelerinde girişimcilik eğitimi: karşılaştırmalı bir analizArticle12195159118168