Örnek, Ali ŞahinAras, Duygu Karademir2025-01-262025-01-262019https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=aEzj_IdWAsjiSAfK3qwrBn-PMOXppvxXQ06b0mdncTB4qY3RBe_TsIA9Smc9yETehttps://hdl.handle.net/20.500.12428/10923Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Ana Bilim DalıYaşadığımız yüzyılın iş dünyasına bakıldığında, örgütler için insan kaynağının en önemli değer olduğunun kabul edildiği görülmektedir. Bu anlayışla çalışanların eğitimleri ve teknik becerileri kadar çevreleri ile kurdukları iletişim de önemli hale gelmiştir. Çalışanların iyi ilişkiler geliştirebilmesi, iletişimde duygularını doğru kullanabilme yetenekleri ile ilgilidir. Duyguları doğru kullanabilme yeteneği ise duygusal zekanın temelini oluşturmaktadır. Örgütler için önemi vurgulanan duygusal zeka, genel anlamda olumsuz duygu ve davranışlar olarak tanımlayabileceğimiz çatışma yönetimi konusunda da en önemli yeterliliklerden biridir. Günümüz modern örgütlerinde çatışma, örgüt için kesinlikle gerekli ve etkili örgütsel yönetimin olumlu bir göstergesi olarak kabul edilmektedir. Bununla birlikte, çatışma çözümüne odaklanan 'yönetilen çatışma görüşü' gelişmektedir. Çatışmayı yönetebilmek ise duyguları doğru kullanabilmekle mümkündür. Bu durum çatışma yönetimi ile duygusal zeka arasındaki ilişkilerin detaylı incelenmesi gerekliliğini ortaya koymuştur. Bu çalışmada, duygusal zekanın örgütsel çatışma yönetimindeki rolü araştırılmıştır. Bu doğrultuda yapılan anket çalışması ile İŞKUR bünyesinde çalışan iş ve meslek danışmanlarının duygusal zeka algıları ile çatışma yönetim stratejileri arasındaki ilişki değerlendirilmeye çalışılmıştır. Ankete katılan iş ve meslek danışmanı sayısı 177'dir.Looking at the business world of the present century, it is seen that human resources are the most important value for organizations. With this understanding, it has become important in the communication of the employees with their environment as well as their training and technical skills. The ability of employees to develop good relationships is related to their ability to use their emotions correctly in communication. The ability to use emotions correctly forms the basis of emotional intelligence. Emotional intelligence, which is emphasized for organizations, is one of the most important competencies in conflict management which can be defined as negative emotions and behaviors in general. In today's modern organizations, conflict is accepted as a positive indicator of organizational management which is absolutely necessary and effective for the organization. However, the 'managed conflict view odaklan focusing on conflict resolution is developing. Managing conflict is possible by using emotions correctly. This situation necessitates a detailed examination of the relationship between conflict management and emotional intelligence. In this study, the role of emotional intelligence in organizational conflict management was investigated. With this survey, the relationship between emotional intelligence perception and conflict management strategies of job and vocational counselors working within İŞKUR was evaluated. The number of job and vocational counselors surveyed was 177.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileriLabour Economics and Industrial RelationsİşletmeDuygusal zekânın çatışma yönetimiyle ilişkisi: İŞKUR iş ve meslek danışmanları üzerine bir uygulamaThe relationship of emotional intelligence with conflict management: An application on ISKUR business and professional consultantsMaster Thesis1112604974