Erten, İsmail HakkıŞahin, Fahri2025-01-272025-01-272002https://hdl.handle.net/20.500.12428/12071Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim DalıBu tez şiirin gramer öğretimindeki etkilerini araştırmayı amaçlamıştır. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesine bağlı meslek yüksek okullarından seçilen 44 öğrenci üzerinde araştırma yapıldı. Her bir çalışma kontrol ve deney grubu oluşturularak yapıldı. Kontrol grubuna ders kitabındaki uygulamalar baz alınarak, deney grubuna ise şiir tekniği uygulanarak ingilizcede geçmiş zaman ve yakın gelecek zaman öğretildi, ön test, son test, gözlem, kendini anlatım teknikleriyle veriler toplandı. Kontrol grubu ve deney grubu arasındaki farklılıklar yapılan istatistiki analizlerle net bir şekilde ortaya kondu. Bu analiz sonuçlarına göre, deney grubundaki öğrenciler kontrol grubundaki öğrencilere göre daha fazla ilerleme gösterdiler. Birinci çalışmada deney grubu elde ettiği puanlarla kontrol grubundan daha iyi notlar aldı. İkinci çalışmada bu farkın daha da büyüdüğü görüldü. Yapılan gözlemler, görüşmeler ve çizilen resimlerin analiz sonuçlarına göre deney grubu ders işleniş tarzına karşı kontrol grubuna göre daha olumlu bir yaklaşım sergiledi Sonuç olarak bu tez, şiirin yabancı dil sınıflarında insancıl duygulan ön plana çıkaran bir atmosfer yaratarak, öğrencilerin etkin öğrenmelerine katkı sağlayabileceğini ortaya koymuştur.ii ABSTRACT This study aimed to investigate the effects of the use of poetry on teaching grammar. The study was conducted with 44 students who participated in the study from different vocational colleges of Çanakkale Onsekiz Mart University. The study consists of two different studies. In each study, a quasi-experimental research design was adopted as the main tool of date collection where control group students and experimental group students were taught in different ways. Both groups were taught the simple past tense and the near future tense. While the experimental group was taught by using poetry in lessons, the control group followed a textbook-based instruction. Along with experimental design, the study also made use of interviews, observations, and a retrospective self-report technique. The statistical analysis of the data revealed differences between the control group and the experimental group. In study one, the experimental group outperformed the control group. In study two, the experimental group also performed much better than the control group. In the analysis of observations and interview, a more positive attitude was observed in the experimental group compared to that of the members of the control group. The analysis of retrospective reports supported the findings from interviews. This study concludes that poetry can contribute to the efficiency of foreign language learners by creating a humanistic atmosphere in the language classrooms.eninfo:eu-repo/semantics/closedAccessİngiliz Dili ve EdebiyatıEnglish Linguistics and LiteratureThe Use of poetry in teaching English grammarİngilizce gramer öğretiminde şiir kullanımıMaster Thesis186122274