Kaplan, MustafaGültekin, Yasin2025-01-272025-01-2720211304-53182147-9771https://doi.org/10.35408/comuybd.685055https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/511490https://hdl.handle.net/20.500.12428/16672Bu çalışma alışveriş merkezi (AVM) müşterilerinin bu mekanları tekrar tercih\retme nedenlerini tespit etmek ve bunlar arasındaki istatistiksel ilişkileri bulmayı\ramaçlamaktadır. Bu doğrultuda geliştirilmiş olan araştırma modelindeki ilişkileri\rölçmek için AVM’leri ziyaret eden 219 tüketiciden elde edilen veriler SmartPLS\rpaket programı aracılığıyla analiz edilmiş ve raporlanmıştır. Yapısal eşitlik modeli kullanılarak yapılan hipotez testlerinin sonuçlarına göre tüketicilerin AVM’leri\rtekrar ziyaret etmelerinde hedonik değer, faydacı değer, işlem değeri ve sosyal\retkileşim değişkenlerinin etkisinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca bu değişkenlerden\rfaydacı değer, işlem değeri ve sosyal etkileşim değişkenlerinin hedonik değer aracılığı ile tekrar ziyaret etmeye etkisi ölçülmüş ve bu aracılık etkilerinin anlamlı\rdüzeyde olduğu görülmüştürtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeİktisatDavranış BilimleriTÜKETİCİLERİN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: ÇANAKKALE 17 BURDA ALIŞVERİŞ MERKEZİ ÖRNEĞİArticle19399511410.35408/comuybd.685055511490