Karaman, PınarŞahin, Çavuş2025-01-272025-01-2720142147-1037https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/170063https://hdl.handle.net/20.500.12428/19596Ölçme -değerlendirme konusu, öğretmenlik yeterlik alanlarının en temel öğelerinden birtanesidir. Gelişmiş seviyede ölçme -değerlendirme okuryazarlığın a sahip olarak yetiştirilenöğretmen adaylarının, okullarda verilen eğitimin kalitesinin artmasına yardımcı olacağıbir gerçektir. Bu a raştırmada, farklı bölümlerde öğrenim gören dördüncü sınıf öğretmenadaylarının ölçme -değerlendirme okuryazarlık düzeyleri, ölçme -değerlendirmeye ilişkindüşünce ve tutumları incelenmiştir. Bu amaçla üç farklı ölçek, Çanakkale Onsekiz MartÜniversitesi dördüncü sınıfta okuyan 289 öğretmen adayına uygulanmıştır. Betimselanaliz sonu çlarında, öğretmen adaylarının ölçme -değerlendirme okuryazarlık düzeylerinindüşük olduğu ve geliştirilmesi gere ktiği ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının ölçme -değerlendirmeye yönelik düşünce ve tutumlarının ise daha çok yapılandırmacı yaklaşımdaolduğu tespit edilmiştir. Neticede bu çalışma, öğretmen adaylarının ölçme -değerlendirmealanına yönelik bilgi, beceri ve tutumlarının anlaşılmasına katkıda bulunmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim Araştırmalarıİstatistik ve OlasılıkÖğretmen adaylarının ölçme değerlendirme okuryazarlıklarının belirlenmesiArticle152175189170063