Başal, Handan AsudeSarı, BurcuÇelik, MerveŞeker, TuğbaŞahin, Merve2025-01-272025-01-2720192667-6788https://doi.org/10.19171/uefad.442566https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/341234https://hdl.handle.net/20.500.12428/15247Bu araştırmanın amacı; anne eğitim düzeyinin okul öncesi dönemçocuklarının farklılıklara saygı algısı üzerinde anlamlı fark oluşturma durumunuortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini Bursa İli Osmangazi İlçesinde bulunananaokuluna devam eden 40’ı kız, 44’ü erkek olmak üzere toplam 84 beş-altı yaşçocuğu oluşturmaktadır. Genel tarama modelinde yürütülen bu çalışmanın verileri“Farklılıklara Saygı Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Çocukların ölçekten aldıklarıpuanların frekans ve yüzde dağılımları tablolar halinde sunulmuş olup, anne eğitimdüzeyine ilişkin sonuçlar ise ANOVA yöntemi ile test edilmiş ve sunulmuştur.Araştırmanın sonucunda; çocukların farklılıklara saygı ölçeğinden aldıklarıpuanların anne eğitim düzeyine göre anlamlı derecede farklılaşmadığı saptanmıştır.Araştırma bulguları ilgili alanyazın kapsamında tartışılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıKültürel ÇalışmalarAntropolojiOkul Öncesi Dönem Çocuklarının Farklılıklara Saygı Algılarının Anne Eğitim Düzeyine Göre İncelenmesiArticle32127129210.19171/uefad.442566341234