Cengiz, CevdetHünük, Denizİnce, Mustafa Levent2025-01-272025-01-2720141307-6477https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/182009https://hdl.handle.net/20.500.12428/19747Bu çalışmanın amacı iki yönlüdür: (1) Fiziksel Aktivite Egzersiz Davranışı DeğişimBasamakları anketinin 6-8. sınıf öğrencilerinde uyum geçerliği ve güvenirliğini belirlemek, (2)6-8. sınıf öğrencilerinin egzersiz davranışı değişim basamaklarını cinsiyet değişkeniincelemektir. Katılımcılar (n=334) Fiziksel Aktivite Egzersiz Davranışı Değişim Basamakları veHaftalık Fiziksel Aktivite anketini doldurmuşlardır. Uyum geçerliği için Pearson ki-kare analiziuygulanırken güvenirlik için test-tekrar testi yapılmıştır. Ki-kare sonuçlarına göre fizikselaktivite (FA) değerleri ile egzersiz davranışı değişim basamakları arasında anlamlı fark tespitedilmiştir. Ayrıca, test-tekrar testi analizi sonucu kabul edilebilir çıkmıştır. Diğer araştırmasonucuna göre ise cinsiyet ile egzersiz davranışı değişim basamakları arasında anlamlı farkbelirlenmiştir. İleri analiz bulguları kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha düşük orandadevamlılık basamağında yer aldığını göstermiştir. Kız öğrencilerin FA davranışını devamettirmekte sorun yaşadıkları görülmektedir. Elde edilen bulgulara göre Türkçe Fiziksel AktiviteEgzersiz Davranışı Değişim Basamakları anketi 6-8.sınıflar için uyum geçerliği ve güvenirliğisağlanmıştır. İleride yapılacak deneysel çalışmalarda kız öğrencilerin FA davranışlarınıgeliştirmede egzersiz davranışı değişim basamakları temel alınmalı ve daha fazla FAolanakları sağlanmalıdır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıSpor BilimleriPSYCHOMETRIC PROPERTIES AND INITIAL FINDINGS OF THE PHYSICAL ACTIVITY STAGES OF CHANGE QUESTIONNAIRE AMONG TURKISH MIDDLE SCHOOL STUDENTSArticle81131139182009