Okur, EmelYalçın Özdilek, Şükran2025-01-272025-01-2720131300-8811https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/146139https://hdl.handle.net/20.500.12428/18508Bu çalışmanın amacı çevre eğitiminde kullanılabilecek, kuramsal temeli sağlam bir ölçek geliştirmektir. Ölçek maddeleri, araştırmacılar tarafından alanyazın taraması yapılarak oluşturulmuştur. Toplam, 35 madde belirlenmiştir. Ölçek, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 349 öğrenciye uygulanmıştır. Gerekli analizler sonucu ölçek, 16 maddeye indirilmiştir. Ölçeğin KMO değeri 0.867, Bartlett Boyutsallık testi 0.000, Cronbach Alpha güvenilirlik katsayısı 0.826; doğrulayıcı faktör analizinde ise uyum iyiliği kriterleri X2/df:2.84, RMSEA:0.073, SRMR:0.056, CFI:0.90, IFI:0.90, GFI:0.91, AGFI:0.87 olarak bulunmuştur. Bu değerler ile ölçeğin geçerliği ve güvenilirliğinin iyidüzeyde ve kuramsal temelinin sağlam olduğu söylenebilir. Sonuçta enerjinin etkin kullanımıve teknolojik kirlilik boyutlarından oluşan bir ölçek elde edilmiştirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıYeşilSürdürülebilir Bilim ve TeknolojiÇevre BilimleriEnerjinin etkin kullanımı ve teknolojik kirlilik farkındalık ölçeğiArticle211271286146139