Yazar "Tekin, Elvin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Branş Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Karşılaştıkları İstenmeyen Davranışlar ile Kişilik Tiplerinin Karşılaştırılması(2020) Tekin, Elvin; Güven, SibelOkullar, eğitim ve öğretimin öğrencilerle yüz yüze gerçekleştiği ve öğrenci davranışlarının şekillendiğiyerdir. Öğretmenlik mesleği için pedagojik formasyon, genel kültür ve özel alan bilgisi ne kadar önemliyseöğretmenlerin öğrencilerine iyi bir örnek olacak kişiliğe ve karaktere sahip olmaları da bir o kadar önemlidir.Bu araştırmanın amacı; ortaöğretim kurumlarında görev yapan branş öğretmenlerin sınıfta karşılaştıklarıistenmeyen öğrenci davranışları ile kişilik tipleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu doğrultudaöğretmenlerin kişilik tipleri ile sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışları yaş, medeni durum, branş, kıdem,eğitim durumu, görev yaptığı okul türü, görev yaptığı kuruma sınav ile atanma durumu ve mezun olduğufakülte türü değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmektedir. Araştırmaya Çanakkale ilindegörev yapan 152 kadın, 108 erkek olmak üzere toplam 260 branş öğretmeni katılmıştır.Araştırmada sosyo-demografik form, öğretmenlerin kişilik özelliklerini belirlemek amacıyla Bacanlı, İlhanve Aslan tarafından (2009) geliştirilen 40 maddelik Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi ve Güven ve Özdel (2016)tarafından hazırlanan öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları istenmeyen davranışları belirlemeye yönelik tablokullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi, SPSS (21) istatistik paket programı ilegerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin demografik özellikleri ile kişilik tipleri ve sınıfta karşılaştıklarıistenmeyen öğrenci davranışları arasında anlamlı fark olduğu ayrıca öğretmenlerin kişilik tipleri ile sınıfyönetiminde karşılaştıkları istenmeyen davranışlar arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır.Öğe Ortaöğretim kurumlarında görev yapan branş öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları istenmeyen davranışlar ve bunlarla başa çıkma yöntemleri ile kişilik tiplerinin karşılaştırılması(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019) Tekin, Elvin; Güven, SibelBu araştırmanın amacı; ortaöğretim kurumlarında görev yapan branş öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışlarının ve bunlarla başa çıkma yöntemlerinin neler olduğunu belirlemek ve istenmeyen davranışlar ile kişilik tipleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu doğrultuda öğretmenlerin kişilik tipleri ile sınıf içi karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışlarının cinsiyet, yaş, medeni durum, branş, kıdem, eğitim durumu, çalıştığı okul türü, görev yerindeki çalışma süresi, çalıştığı kuruma sınav ile atanma durumu, sınıf yönetimi ile ilgili ders/hizmet içi eğitim ya da seminer alma durumu ve mezun olduğu fakülte türü değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmaya Çanakkale ilinde görev yapan 152 kadın, 108 erkek olmak üzere toplam 260 branş öğretmeni katılmıştır. Araştırmada nicel yöntem ve verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, parametrik testlerden t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve ikili karşılaştırmalarda tukey testi ve Pearson Korelasyonu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi, SPSS (21) istatistik paket programı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada sosyo-demografik form, öğretmenlerin kişilik özelliklerini belirlemek amacıyla Bacanlı, İlhan ve Aslan tarafından (2009) geliştirilen 40 maddelik Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi ve Güven ve Özdel (2016) tarafından hazırlanan öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları istenmeyen davranışlara ve bu davranışlarla başa çıkma yöntemlerine ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik tablo kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sorumluluk kişilik tipi ile öğretmenlerin yaş, kıdem yılı ve çalıştıkları okul türü arasında anlamlı fark olduğu görülmüştür. Yumuşak başlılık öğretmenlerin medeni durum, mezun oldukları fakülte türü ve çalıştıkları kuruma sınav ile atanma durumlarına göre farklılık göstermektedir. Deneyime açıklık öğretmenlerin eğitim durumu ve sınıf yönetimi dersi alıp almama durumlarına göre farklılaşmıştır. Nevrotiklik ile öğretmenlerin çalıştıkları okul türü arasında anlamlı fark olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin kişilik tipi alt boyutları ile cinsiyetleri ve branşları arasında anlamlı fark olmadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin kişilik tipleri ile sınıf yönetiminde karşılaştıkları istenmeyen davranışlar arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: İstenmeyen öğrenci davranışı, sınıf yönetimi yöntemleri, kişilik tipleri, ortaöğretim, branş öğretmeni











