Yazar "Kalemli, Yusuf" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İnanç bağlamında yedi harf-vahiy ilişkisi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023) Kalemli, Yusuf; Taşcı, ÖzcanÇalışmamız giriş dahil olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır. Girişte çalışmanın konusu, amacı, yöntemi ve kaynakları üzerinde durulurken ikinci bölümde dilin kökenine dair teoriler değerlendirilmiştir. Bu bölümde dilin kökenine dair iki temel yaklaşım ele alınmış ve bu teorileri savunan ilim adamlarının düşüncelerine yer verilmiştir. Üçüncü bölümde vahyin mahiyeti üzerinde durulduktan sonra yedi harf meselesiyle ilişkisi ele alınıp incelenmiştir. Bu bağlamda yedi harf hadisinin tahlili, konuyla ilgili teoriler ve yedi harfe zemin hazırlayan etkenler üzerinde durulmuştur. Son bölümde ise Kelam bilginlerinin görüşleri ve kelam ilminde yedi harf meselesiyle irtibatlı bazı meseleler incelenmiştir.Öğe Viyana Hafızlık okulu ve Avrupa için örnekliği(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016) Kalemli, Yusuf; Akın, AbdullahAvrupa'nın en önemli kent merkezlerinde, dini inançlarının gereğini yerine getirmek ve kimliklerini koruyabilmek için, apartman bodrumlarında başlayan Kur'an-ı Kerim eğitimi, bugün modern eğitim merkezlerine ve yatılı hafızlık okullarına kavuşmuş bulunmaktadırlar. Hizmet kalitesini artırmak, gelişmesine az da olsa katkıda bulunmak, örnek teşkil etmesi, bilinmesi ve gelişmesi açısından, özellikle akademik camianın dikkatini çekmek, değerli tecrübesinden istifade etmek üzere araştırma konusu olarak seçtiğimiz ''Viyana Hafızlık Okulu'' başlıklı tezimiz, giriş bölümünden sonra iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümünde, Avusturya hakkında kısa bilgilendirme, geçmişte Osmanlı Devleti ile ilişkisi, yakın tarihte Müslümanlara tanınan yasal haklar, İslam dininin devlet tarafından resmi olarak tanınması, İslam cemaatinin kurulması ve bazı faaliyetleri hakkında bilgi sunulmuştur. İkinci bölümde Kur'an ve Hafızlıkla ilgili kavramların tahlili, hafızlığın tanımı ve önemi kaynak eserlerle birlikte güncel eserlerde taranarak incelenmiştir. Prof. Dr. İsmail Karaçam'ın "Kur'an'ı Kerim'in Faziletleri ve Okuma Kaideleri'' adlı eseri, Abdurrahman Çetin'in "Kur'an İlimleri ve Kur'an'ı Kerim Tarihi" adlı eseri. Ziya Salihoğlu'nun "İdeal Hafızın El Kitabı ve Başarılı Hafız Olma ve Yetiştirme Metotları'' adlı eserleri dikkatli bir şekilde incelendikten sonra bu eserlerden kısa alıntılar yapılarak istifade edilmiştir. Araştırmamızın asıl konusu olan "Viyana Hafızlık Okulu" üçüncü bölümde incelenmiştir. Bu bölümde Viyana'da Hafızlık eğitimi veren Türkiye kökenli kurum ve kuruluşlarla ilgili bilgi sunuldu. Bunların yanı sıra Viyana Hafızlık Okulunun tarihçesi, alt yapı çalışmaları, kuruluşu ve resmi açılışı, yeni yapılanma sürecinde açılan sınıflar, oluşturulan gruplar ders müfredatı, aylık ve yıllık giderler pano ve grafiklerle açıklandı. Sonuç olarak örgün eğitimle birlikte hafızlık yapmanın, yetiştirmiş olduğu hafızlarla mümkün olduğu fikri savunuldu. Öğrencilerle yüz yüze yapılan mülakatlar değerlendirilerek sonuçları grafiklerle açıklandı. Mülakat metinleri ve Viyana hakkındaki resimli tanıtım belgeleri ve örnek teşkil etmesi açısından bir adet hafızlık belgesi ekler bölümünde sunuldu.