Yazar "Erden, Serkan Berk" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Rol Çatışması Üzerindeki Etkisi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2024) Erden, Serkan BerkBu çalışmada beş faktör kişilik özellikleri olan nevrotiklik, uyumluluk, gelişime açıklık, dışa dönüklük ve sorumluluk alt boyutlarının rol çatışması üzerindeki etkileri incelenmektedir. Araştırma amacı kapsamında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nde görevli 280 kadın akademisyenden anket tekniği ile veriler toplanmıştır. Uç değerlerin kontrol edilmesiyle 10 adet anket formu araştırma kapsamından çıkartılarak analizlere devam edilmiştir. Elde edilen veri seti IBM SPSS Statistics 22 programı kullanılarak yapısal geçerlilik ve güvenilirlik testleri yapıldıktan sonra hipotezlerin kabul ve ret durumlarının belirlenmesi için korelasyon analizi, regresyon analizi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunda anlamlı bulgular elde edilmiştir. Araştırma bulgularına göre kadın akademisyenlerin beş faktör kişilik özelliklerinden olan nevrotiklik ve dışa dönüklük alt boyutlarının rol çatışması üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu ve rol çatışmasının çocuk sayısına göre anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir.Öğe Rol Çatışması: İdari Görevi Olan Kadın Akademisyenler Üzerinde Nitel Bir Araştırma(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2024) Erden, Serkan BerkRol stresörlerinin birey ve örgütsel süreçler üzerinde olumsuz etkileri vardır. Rol çatışması ise rol stresörlerinden birisidir. Bu araştırmada rol çatışması kavramı ele alınmaktadır. Yapılan araştırmalar kadın akademisyenlerin rol çatışması yaşadıklarını ve rol çatışmasının yaşamlarının çeşitli alanlarında bir engel olduğunu ortaya koymuştur. Bu kapsamda araştırmanın örneklemini Türkiye’deki bir devlet üniversitesindeki idari görevi olan kadın akademisyenler oluşturmaktadır. Bu doğrultuda idari görevi olan kadın akademisyenlerin rol çatışmasına ilişkin deneyimlerinin keşfedilmesi amaçlanmıştır. Araştırma amacı doğrultusunda Türkiye’deki bir devlet üniversitesindeki idari görevi olan 16 kadın akademisyen ile yarı yapılandırılmış soru formu ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Mülakatlardan elde edilen veriler MAXQDA v.24.6.0 nitel veri analizi programı aracılığıyla kodlanarak kategorize edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda rol çatışmasının kavramının çağrıştırdığı ifadeler, rol çatışmasının nedenleri, rol çatışmasının sonuçları ve rol çatışması ile baş etme yöntemlerine ilişkin temalar oluşturulmuştur











