Yazar "Duman, Rabia" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmen görüşlerine göre sınıf içinde istenmeyen öğrenci davranışları ve çözüm yolları(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019) Duman, Rabia; Çekiç, OsmanBu araştırmanın amacı istenmeyen öğrenci davranışlarını ve çözüm yollarını öğretmen görüşlerine göre incelemektir. Araştırma Balıkesir ilinin Edremit, Havran, Burhaniye ve Ayvalık İlçelerinde çalışan 200 öğretmen üzerinde yürütülmüştür. Öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaşma sıklıklarını, bu davranışlarla başa çıkma yöntemlerini, başa çıkma yöntemlerini kullanma sıklıklarını ve önceliklerini belirlemeyi amaçlayan bu çalışmada nicel araştırma modellerinden olan tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Çözümlemelerde, SPSS paket programı kullanılmış, gruplar arasındaki anlamlılık testlerinde p=0.05 düzeyi esas alınmıştır. Analizlerde, frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, normal dağılım gösteren durumlarda t Test, ANOVA, Tamhane's T2 testleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; İstenmeyen öğrenci davranışları cinsiyet, yaş, kıdem, dersine girilen sınıf, medeni hal ve çocuk sayısı değişkenlerine göre incelendiğinde anlamlı bir fark göstermemiştir. Branş bazında; müzik öğretmenleri sınıf öğretmenlerine göre, fen bilgisi öğretmenlerine göre ve din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerine göre daha fazla istenmeyen öğrenci davranışıyla karşılaşmaktadır. Sınıf mevcudu 31 ve üzeri olan sınıflarda istenmeyen öğrenci davranışları ile karşılaşma sıklığı 30 ve daha az mevcuda sahip öğrencilere göre istenmeyen öğrenci davranışlarının tüm alt boyutlarında daha fazladır. Ayrıca üniversite öğrenimi sırasında formasyon alan öğretmenler, formasyon almadan mezun olan öğretmenlere göre tüm alt boyutlarda istenmeyen öğrenci davranışları ile daha az karşılaşmaktadır. İstenmeyen öğrenci davranışlarının sıklığına bakıldığında; en çok karşılaşılan davranış derse hazırlıksız gelme, en az karşılaşılan davranış bağımlılık yapıcı madde kullanmadır.. İstenmeyen öğrenci davranışlarının çözüm yöntemlerinde ise en çok kullanılan yöntemin; birebir konuşurum, en az kullanılan yöntemin ise; yapılan olumsuz davranışın olumlusunu defalarca yazdırırım olduğu görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Sınıf yönetimi, istenmeyen öğrenci davranışı, istenmeyen öğrenci davranışlarıyla baş etme yöntemleri











