Yazar "Canevska, Olivera Rashikj" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dogs Therapy for Children with Motor Disabilities(2021) Canevska, Olivera Rashikj; Akgün, Nergis RamoDog therapy is the application of specially trained dogs to achieve general well-being or treatmentin different categories of disabilities. Like other animals used for therapeutic purposes, dogs accept,offer comfort, do not condemn and are a great companion during treatment and therapy. Dog therapy builds on the prior existing connection between humans and animals. Engaging with a friendlydog can enable improvements in many physical and mental difficulties. It can help decrease bloodpressure and improve the cardiovascular health in general. It can release endorphins, too whichensue a calming effect. This can help ease pain, decrease stress, and enhance child’s psychologicalstate in general. Dog therapy can be used in various ways. Determined objectives are significantpart of the therapy, and the progress should be registered with follow up during the structuredsessions. The aims of the dog therapy programs involve: enriching motor skills and synchronizedmovement, reinforcing assisted or autonomous movement, increasing self-esteem, enriching verbalcommunication, improving the social skills development, increasing the desire to join in activities,enriching interactions with others, stimulating the determination to exercise. This research is aqualitative study that aimed to investigate the effect of dog therapy on students with motor disabilities. The realization of the research took place within three months. The research was conducted inchildren with motor disabilities, between the ages of 7 and 8 by a special educator and experiencedtrainer at the Special Center for dog therapy in Skopje, Republic of North Macedonia. The researchwas organized as a case study format. Researches indicate that the presence of a dog during thetherapies leads to improvement in children mood, enrichment in their will to actively participateduring the treatments, expression of emotions easily, improvement in communication and psychomotor development and achievement of a range of physiological benefits.Öğe Türkiye ve Diğer Ülkelerde Özel Eğitimcilerin Eğitimleri ve Yeterlikleri(2020) Akgün, Nergis Ramo; Ristovska, Aleksandra Karovska; Canevska, Olivera RashikjBu araştırmada bazı Avrupa ülkelerinde ve Türkiye Cumhuriyeti’nde özel eğitim ve rehabilitasyonalanındaki yüksek öğretim sistemlerinin analizi ve kazandıkları yeterlilikleri belirlenmiştir. Özel eğitimcilerinve rehabilitasyon görevlilerinin yetkinlikleriyle ilgili olumlu uygulama yöntemlerini elde etmek için Hollanda,Avusturya, İtalya, Almanya, Finlandiya, Rusya, Litvanya ve İspanya'daki yüksek eğitim sistemlerindegelecekteki özel eğitimcilerin ve rehabilitasyon görevlilerinin eğitimlerinin ve yeterliliklerinin karşılaştırılmasıamaçlanmıştır. Araştırmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Mevcut tüm belgeler analiz edilmiş veveriler çapraz referanslanmıştır. Sonuçlar, özel eğitimcilerin ve rehabilitasyon görevlilerinin eğitiminin herülkede farklılık gösterdiğini ve her toplumun geleneğine, tarihine ve normlarına bağlamsallaştırıldığını veyauyarlandığını göstermektedir. Genel olarak çoğu Avrupa ülkesinde, özel eğitim yeterliliklerini kazanmak içindevlet okullarından sınıf öğretmenlerinin uzmanlaştırılması eğilimi hakimdir, ancak özel eğitimcilerin verehabilitasyon uzmanlarının eğitiminde aynı yaklaşıma sahip yüksek öğretim sistemleri (İspanya ve Rusya gibiülkelerde) hala mevcuttur. Çoğunlukla tüm ülkeler, özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin eğitim gördüğünormal okulların hizmet sağlayıcıları gibi hizmet veren kaynak merkezleri geliştirmiştir. Kaynak merkezleriağının geliştirilmesi, sınıf öğretmenlerin yeterliliklerinin artırılması, özel eğitimcilerin ve rehabilitasyongörevlilerinin kaynaştırma eğitimi koşullarında çalışabilmeleri için yeterliliklerinin artırılması, lisansüstüçalışmaların ardından uzmanlaşmaları önerilmiştir. En önemli öneri olarak, mezun olan özel eğitimciler verehabilitasyon uzmanları, önleme, tespit, teşhis, habilitasyon ve rehabilitasyon, eğitim, özel eğitim ihtiyacıolan kişilerin mesleki yönelimi alanlarında bağımsız çalışma için eğitilmelidir.











