Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ağtürk, Tuna Şare" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Anatolian Fashion in Etruscan Clothing The Case of the Pointed Shoes
    (Cambridge Univ Press, 2023) Ağtürk, Tuna Şare
    Similarities in the imagery of Etruscan and Western Anatolian dress fashions, such as pointed shoes and Ionic chitons, indicate an obvious connection between the clothing systems of the two cultures. Indeed, Larissa Bonfante (2003) in her groundbreaking book Etruscan Dress classifies an “Ionian Phase” (550–475 BCE) in the development of the Etruscan clothing system. This chapter investigates the adaptation of Ionian dress items into the Etruscan dress repertoire through a comparative iconographic study of dress fashions in western Anatolia and Etruscan funerary art of the sixth and fifth centuries BCE. After an overview of prevailing dress fashions in both cultures, it explores the specific case of shoes with upturned toes (Etruscan/Hittite shoes, as they are commonly known) to show the changing meanings and cultural connections the adopted dress items conveyed.
  • [ X ]
    Öğe
    HEADDRESS FASHIONS AND THEIR SOCIAL SIGNIFICANCE IN ANCIENT WESTERN ANATOLIA: THE SEVENTH THROUGH FOURTH CENTURIES BCE
    (2014) Ağtürk, Tuna Şare
    This study investigates the most popular headdress fashions in ancient Western Anatolia as detected in thearts of the region from seventh to fourth centuries BCE. The origins of each headdress, its possible meaning withinthe socio-cultural context, and its occurrence in Greek and Near Eastern iconography are also discussed. The exami-nation of the most popular headdresses is classified under five typological categories; polos, veil, bashlyk, griffon crown,and the Phrygian cap. Examples come from representations in different media, ranging from wall painting and archi-tectural sculpture to sculpture in the round and ivory statuettes. The study reveals that some of the headdresses suchas the polos and veil originate in Bronze Age Anatolia, while others like bashlyk was introduced to Anatolian costumefashion and imagery through the Achaemenid influence. Besides providing a typological classification of Anatolianheaddress imagery, the close examination of the “language of headdress” in ancient Anatolia hints at the socio-cultural and religious associations of the each fashion as well as the roles and status of the wearers. The polos and veil,for examples, could be related to the popularity of the fertility cults in Anatolia and matronly status, while the bashlykfashion among aristocratic men invokes the wearers’ association with the Persian nobility or courtly-military status.
  • [ X ]
    Öğe
    İMPARATOR’UN DÖNÜŞÜ: NICOMEDIA FRIZINE AİT ÇALINAN İMPARATOR RÖLYEFİ’NİN TEKNİK VE İKONOGRAFİK DEĞERLENDİRMESİ
    (2020) Ağtürk, Tuna Şare
    Bu makale 2009 İzmit (Nicomedia) Çukurbağ Kurtarma Kazıları sonrasında çalınan ve 2019 yılında Türkiye Anıtlarve Müzeler Müdürlüğü Kaçakçılıkla Mücadele Dairesi’nin girişimleri ile bulunduğu Almanya Münih’ten, ait olduğuKocaeli Arkeoloji Müzesi’ne getirilen Geç Roma Dönemi boyalı mermer kabartmasının (rölyef paneli) ilk akademikdeğerlendirmesini ve belgelenmesini içerir. Detaylı teknik ve ikonografik incelemede, rölyef panelinin MS. 3.yüzyıl sonunda başkent Nicomedia’da, ikili imparatorlar Diokletianus ve Maximianus döneminde inşa edilmiş olandev imparatorluk kompleksinin içini süsleyen ve toplam uzunluğu 55 metreyi bulan boyalı mermer rölyef frizininbir parçası olduğu anlaşılmıştır. Rölyef paneli, kaçırılma sırasında kırılan ve Kocaeli Arkeoloji Müzesi deposundabekletilen diğer küçük parçaları ile birleştirilerek orijinal bağlamında yeniden değerlendirilmiştir. Rölyefin üzerindebir değil iki imparatorun, aralarında da çelenk tutan tanrıça Nike’nin tasvir edildiği ve panelin Nicomedia frizinin diğerpanelleriyle birlikte, imparatorluk kompleksinin içindeki entabletüre yerleştirildikten sonra boyandığı anlaşılmıştır.Rölyef üzerinde iyi korunan boyalar üzerinde yapılan mikroskobik inceleme eserin yapımında kullanılan pigmentiçerikleri ve ikonografik anlatımda renk kodları gibi birçok yeni veriye ulaşmamızı sağlamıştır. İmparatorlarınınsavaş zaferini simgeleyen rölyef, Nicomedia frizindeki diğer imparatorluk tasvirleri gibi, imparatorluk kültü tapınımıve kutlamaları çerçevesinde kullanılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    Nikomedia’dan Yeni Bir ‘Yorgun Herakles’ Heykeli
    (2020) Ağtürk, Tuna Şare; Gedük, Serkan
    Bu makale 18 Eylül 2020 tarihinde İzmit şehir merkezi Kocaeli Büyükşehir Sahil Otoparkı’nda yapılanyol çalışması sırasında tesadüfen gün yüzüne çıkarılan Herakles heykelinin teknik, stilistik ve ikonografik değerlendirmesini içeren bir belgeleme çalışmasını içerir. Ortaya çıkarılan Herakles heykeli herne kadar orijinal bağlamından kopmuş olsa da İzmit şehir merkezinin altında yatan ve MS 3. yüzyılsonu ve 4. yüzyıl başında Roma İmparatorluğu başkentliği yapmış antik kent Nikomedia’ nın öneminedikkat çeker. Stilistik olarak MS 2. yüzyılın sonu / 3. yüzyılın başına tarihlediğimiz ve muhtemelenNikomedia’da bir kamu yapısını süsleyen, Nemea aslanının postunu kafasına bağlamış ve sol tarafındaki desteğe yaslanır bir pozisyonda tasvir edilmiş olan Herakles, ünlü heykeltıraş Lysippos’un‘Yorgun Herakles’ motifinin bir varyasyonudur. Yaptığı 12 temel kahramanlık hikayesi ile Zeus’unoğlu Herakles ve onun atribülerini kullanarak kendilerini Herakles ile özdeşleştiren kral ve imparatorlar, MÖ 5. yüzyıldan MS 5. yüzyıla kadar antik Yunan-Roma sanatının en popüler tasvirlerindenolmuştur. Minyatürden, devasaya birçok farklı ölçekte, bronzdan mermere birçok farklı materyaldeve hatta sikkelerdeki tasvirlerde yüzlerce örneği olan ‘Yorgun Herakles’ motifinin bir diğeri ise İzmitÇukurbağ Mahallesi’nde ortaya çıkarılan imparatorluk saray kompleksinde bulunan devasa heykelidir. Her iki heykel ve Nikomedia’da ortaya çıkan diğer 3. yüzyıl Herakles tasvirleri, yarı tanrı kahramanın kentteki imparatorluk kültü ve propagandasındaki önemine işaret eder.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim