Çanakkale’ye Asker İhracının İlk Günleri ve İstanbul’da Okullara Yansımaları
Künye
Sabah, İ. (2013). Çanakkale’ye Asker İhracının İlk Günleri ve İstanbul’da Okullara Yansımaları. Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı, 15, 53-76.Özet
Bu çalışma Çanakkale Kara Muharebelerinin ilk günlerinin, İstanbul’da okullara yansımalarını ortaya çıkarması açısından betimsel bir araştırmadır. Araştırma da veri toplamak için merkezi arşiv kayıtları -Başbakanlık Osmanlı Arşivi (BOA), Genelkurmay Askeri Tarih ve Stratejik Etüt Daire Başkanlığı (ATASE), Kızılay Arşivi- taranmıştır. Ulaşılan Osmanlıca belgeler araştırmacı tarafından günümüz Türkçesine aktarılmıştır. Aynı zamanda konuya ilişkin Türkçe literatür taraması yapılmıştır. Çanakkale’ye asker ihracının ilk günü olan 25 Nisan 1915 tarihi itibariyle cephede yaralanan asker sayısında ciddi artış yaşanmış ve bu yaralı askerlerin tedavi edilmesi ciddi bir sorun olarak ortaya çıkmıştır. Bu amaçla yaralı askerler vapurlarla İstanbul’a taşınmış ve okul binaları bu askerlerin tedavisi için hastane haline getirilmiştir. Birçok okulun eğitim-öğretim faaliyetleri bu sebeple aksamıştır. This is a descriptive study intended to reveal the effects of the first days of the Battle of Gallipoli on schools in Istanbul. To collect data for the research, central archive records of the Ottoman Archives of the Prime Minister’s Office (BOA), General Staff Department of Military History and Strategic Research (ATASE) have been searched. Documentation in Ottoman Turkish has been translated into contemporary Turkish by the researcher. At the same time, literature in Turkish language related to the subject has also been searched. On April 25, 1915, which marks the first day of the Gallipoli landing, there was a significant increase in the number of injured soldiers and the treatment of these soldiers was a pressing matter. For this purpose, wounded soldiers were transported to Istanbul on ships, and school buildings turned into hospitals for the treatment of these soldiers. For this reason educational activities at many schools were hindered.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: