Design and implementation of an online professional development program concerning teacher behaviours influencing student engagement in EFL courses
Citation
Hınız, G. (2022). Design and implementation of an online professional development program concerning teacher behaviours influencing student engagement in EFL courses. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Öğrencilerin öğrenme faaliyetlerine ve süreçlerine aktif ve anlamlı katılımı (student engagement), akademik başarının, daha iyi öğrenme çıktılarının ve psikolojik iyi oluşun belirleyici faktörlerinden biridir. Konunun önemi yaygın olarak kabul edilmiş olmasına karşın yabancı dil öğreniminde anlamlı ve aktif öğrenci katılımının teorik alt yapısı alanyazında tam olarak oluşturulmamıştır. Bu çok çok boyutlu yapı, öğrenci psikolojisini ve öğrenmesini etkileyen çeşitli değişkenlerle etkileşime girmektedir; ancak öğretmenlerin öğrenme etkinlikleri sırasındaki davranışları ve tercihleri, öğrenci katılımını teşvik edebilecek veya olumsuz etkileyebilecek önemli faktörlerden biridir. Buna karşın, yabancı dil öğretmenlerinin öğrencilerin aktif ve anlamlı katılımlarına ilişkin algıları ve öğretmen mesleki gelişiminin bu algıyı nasıl etkilediği konusunda yeterli araştırma bulunmamaktadır. Bu çalışmanın amacı, eşzamansız (asenkron) bir çevrimiçi mesleki gelişim programının tasarımı ve uygulanması yoluyla bir grup yabancı dil öğretmeninin öğrenci katılımına ilişkin algılarını, inançlarını, deneyimlerini ve uygulamalarını keşfetmektir. Çalışma ayrıca bu çevrimiçi mesleki gelişim programının katılımcıların mesleki gelişimi üzerindeki etkisini ve katılımcıların programın tasarım özelliklerine ilişkin algılarını araştırmayı amaçlamıştır. Varsayımlarını yapılandırıcı (oluşturmacı) araştırma paradigmasına dayandıran bu araştırmada, tamamen nitel araştırma değerlerini ve yaklaşımlarını benimseyen bir araçsal durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları Türkiye'nin batısındaki bir devlet üniversitesinde yabancı dil olarak İngilizce eğitimi veren on kadın öğretim görevlisidir. Çalışmaya ilişkin veriler katılımcıların ilgili çevrimiçi mesleki gelişim programına katılımlarının öncesinde, sırasında ve sonrasında eşzamanlı çevrimiçi görüşmeler, eşzamansız yazılı odak grup tartışmaları ve yansıtıcı raporlar yoluyla toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler, düşünümsel (refleksif) tematik analiz yaklaşımı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, katılımcıların çoğunun mesleki gelişim etkinliklerine ve yansıtıcı uygulamalara katılımının kapsam açısından yetersiz, sistemsiz ve geçici etkinliklerle sınırlı olduğunu ve yansıtıcı öğretim uygulamalarına katılımları sınırlı olduğu için algılanan profesyonel güçlü yönleri ve ihtiyaçları hakkında bazı yanlış algılara sahip olduklarını göstermiştir. Çalışmadan elde edilen bulgular, katılımcıların aktif ve anlamlı öğrenci katılımını teşvik etmek için kullandıkları ders içerikleri, etkinlikler, stratejiler ve öğrencilerin ilgisizliğiyle başa çıkma stratejileri konularında önemli ve yeni bulgular ortaya koymuştur. Katılımcıların veri kaynaklarında sundukları ifadelerin analizi çevrimiçi mesleki gelişim programına katıldıktan sonra, mesleki gelişim ve öğrenci katılımı konularında yeni bakış açıları kazandıklarını ortaya koymaktadır. Çalışmanın sonuçları ayrıca, katılım temelli öğretimin ve öğretmenlerin kimliğindeki olumlu değişikliklerin öğretmen özneliğini (agency) desteklediğini ortaya koymaktadır. Çalışmadan elde edilen bulgular öğretmen eğitimi, öğretmen mesleki gelişimi, yabancı dil eğitimi ve çevrimiçi öğrenme alanlarına ilişkin teorik ve pratik çıkarımlar sunmaktadır. Student engagement is one of the determinants of academic success, better learning outcomes and psychological well-being. Although its significance is widely accepted, the theoretical foundations of the construct have not been well established in foreign language teaching and learning. While this multidimensional construct interacts with several variables that impact student psychology and learning, teachers' behaviours and preferences during learning events can be more influential than many factors that promote or inhibit student engagement. However, there is inadequate research on foreign language teachers' perception of student engagement and how teacher professional development on student engagement impacts their perceptions. The purpose of this study was to explore a group of foreign language instructors' perceptions, beliefs, experiences and implementations regarding student engagement through the design and implementation of an asynchronous online professional development (OPD) program. The study further aimed to investigate the impact of the OPD program on participant instructors' professional development and participants' perceptions of the design features of the program. Guided by the constructive research paradigm, this study utilised an instrumental case study design adopting fully qualitative research values and commitments. Participants of the study were ten female instructors of English working at a state university in Türkiye. Data for the study was gathered before, during and after their participation in the OPD program through synchronous online interviews, asynchronous written focus group discussions and reflective reports. Research data were analysed using a reflexive thematic analysis approach. Results of the study indicated that most participants' involvement in professional development (PD) and reflective practice was unsystematic, temporal and limited in scope, and they had some misperceptions about their perceived professional strengths and needs due to the lack of involvement in reflective practice. Findings from the study illuminated the topics, activities, and strategies participant instructors used to promote student engagement and their coping strategies for dealing with student disengagement. Their accounts indicated that they gained new perspectives about professional development and student engagement after the OPD program, which created a positive impact on their perceived teacher identities. The study also revealed that engagement-based instruction and positive changes in participants' identities promoted their teacher agency. Findings from the study have implications for teacher education, teacher PD, foreign language education and teacher OPD program design.