Online tüketim davranışları ve kültür ilişkisinin Hofstede'nin kültürel boyutları kapsamında incelenmesi
Künye
Tok, G. (2022). Online tüketim davranışları ve kültür ilişkisinin Hofstede'nin kültürel boyutları kapsamında incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Özet
Bu çalışma tüketicilerin online satın alma davranışlarını gerçekleştirdikleri sırada kültürel bağlarının bu davranışa yansımaları üzerindeki etkisinin Hofstede'in kültürel boyutlar teorisi kapsamında ele alınmaktadır. Araştırmanın amacına yönelik olarak literatürdeki çalışmalar bağlamında kavramsal bir çerçeve oluşturularak araştırmanın hipotezleri oluşturulmuştur. Araştırmanın evrenini Çanakkale ilinde yaşayan 18 yaş ve üzeri online tüketim davranışında bulunan tüketiciler oluşturmaktadır ve bu doğrultuda 420 kişiye ulaşılmıştır. Araştırma çevrim içi anket yoluyla gerçekleştirilmiş ve elde edilen veriler SPSS kullanılarak analize tabi tutulmuştur. Analiz sonuçlarına göre online satın alma davranışının gerçekleştirildiği süreçte Hofstede'in kültürel boyutları ve online davranış arasında anlamlı bir ilişkisinin olduğu tespit edilmiştir. This study deals with the effect of cultural ties on the reflections of consumers' online buying behavior on this behavior within the scope of Hofstede's theory of cultural dimensions. In line with the purpose of the research, a conceptual framework was created in the context of the studies in the literature and the hypotheses of the research were formed. The universe of the research consists of consumers who are 18 years old and over with online consumption behavior in Çanakkale, and 420 people were reached in this direction. The research was carried out through an online questionnaire and the data obtained were analyzed using SPSS. According to the results of the analysis, it has been determined that there is a significant relationship between Hofstede's cultural dimensions and online behavior in the online purchasing behavior process.