Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım alışkanlıkları ile yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki
Künye
Turşucuoğlu, B. (2022). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım alışkanlıkları ile yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Özet
Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım alışkanlıkları ile yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada sosyal medya kavramı, kavramın gelişimi ve sosyal medya uygulamaları açıklanmakta, sosyal medya kullanımının birey üzerindeki olası etkileri tartışılmaktadır. Çalışmanın diğer konusu olan yalnızlık kavramının çeşitli tanımlamalarına yer verilmekte, yalnızlık ile ilgili geliştirilmiş temel kuramsal yaklaşımlar açıklanmaktadır. Son derece kişisel bir yaşantı olan yalnızlığın nedenleri ile ilgili çeşitli görüşler değerlendirilmektedir. Sosyal medya platformları aracılığıyla gerçekleştirilen benlik sunumu konusu açıklanmakta ve bu süreç sonucunda inşa edilen sanal kimliklerden bahsedilmektedir. Bireyin sosyal medya platformları aracılığıyla yarattığı yeni kişiliği olan sanal kimliklerin yalnızlık kavramıyla ilişkisi çeşitli yönlerden ele alınmaktadır. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 26.0 programından yararlanılarak çeşitli testlerle analiz edilmekte ve elde edilen bulgular yorumlanmaktadır. Son olarak üniversite öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri ile sosyal medya konulu çeşitli değişkenler arasında tespit edilen ilişkiler aktarılmakta, ulaşılan sonuçlar bağlamında gelecek araştırmalar için önerilerde bulunulmaktadır. In this study, it is aimed to examine the relationship between university students' social media usage habits and their loneliness levels. In the study, the concept of social media, its development and social media applications are explained, and the possible effects of social media use on the individual are discussed. Various definitions of the concept of loneliness, which is the other subject of the study, are reviewed, and the basic theoretical approaches to loneliness are explained. Various views on the causes of loneliness, which is an extremely personal experience, are evaluated. The subject of self-presentation through social media platforms is explained and virtual identities built as a result of this process are mentioned. The relationship between the concept of loneliness, the virtual identities, the new personality created by the individual through social media platforms, is discussed from various aspects. The data obtained as a result of the research carried out with the participation of Çanakkale Onsekiz Mart University students were analyzed with various tests using the SPSS 26.0 program and the results are interpreted. Finally, the relationships between the loneliness levels of university students and various variables on social media are presented, suggestions for future research are made in the context of the obtained results.