Öğretmen rolleri ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın aday öğretmenlere önerdiği filmlerde öne çıkan öğretmen rolleri
Künye
Mındız Gülmez, G. (2022). Öğretmen rolleri ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın aday öğretmenlere önerdiği filmlerde öne çıkan öğretmen rolleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Özet
Eğitim; geçmişten günümüze, her toplumda ve her yerde vazgeçilmez bir unsur olarak toplumların hayatında yer almıştır. Eğitim; kültürel aktarımın, modern toplumun, gelişmişliğin, bilim ve teknolojinin sürdürülebilmesi için, ailede başlayıp okulda devam eden ve okulla sınırlı kalmayan hayat boyu devam eden bir süreçtir. Okullarda öğrencinin öğrenmesine rehberlik eden, toplumsal değişim ve gelişimin öncüsü, eğitimin en önemli öznesi tabi ki öğretmenlerdir. Gelecek nesilleri yetiştirecek olan öğretmenlerin eğitimi devletlerin her zaman öncelikli sorunu olmuştur. Bu çalışma Milli Eğitim Bakanlığı'nın, mesleğe atanan öğretmenlere adaylık süresince, mesleki eğitimlerine katkıda bulunması amacıyla sunulan filmlerde, öne çıkan öğretmen rollerinin irdelenmesidir. Listelenen filmlerden en az bir öğretmen ve sınıf ortamını yansıtan on dört film incelenmek üzere araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma nitel bir çalışma olup veri toplama tekniği olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Alanyazında ortaya konulan öğretmen rolleri incelenerek, birçok çalışmada ele alınan, öğretmenlerin sınıf içi rollerinden "öğretimi sağlama, liderlik, model olma, rehberlik, anne-baba, adaleti sağlama, disiplini sağlama rolleri" filmlerde araştırılmıştır. Elde edilen veriler ışığında filmlerde en çok 'öğretimi sağlama rolü' ile bu rolü destekler nitelikte olan 'disiplini sağlama rolü' işlenmiştir. Bunun yanı sıra 'lider', 'model', 'rehber' rolleri yine çok sık işlenen roller olduğu bulunmuştur. Filmlerde en az rastlanan rol 'adaleti sağlama rolü' olarak bulunmuştur. Education, from past to present, has taken place in the life of societies as an indispensable element in every society and everywhere, although it is not the same as it is today. Education; it is a life-long process that storts in the family and continues at school and is not limited to school in order to sustain cultural transfer, modern society, development, science and technology. Of course, teachers are the most important subject of education, quiding students learning in schools, pioneering social change and development. The training of teachers who will raise future generations has always been the primary problem of states. This study is an examination of the prominent teacher roles in the films presented by the Ministry of National Education to contribute to the career training of teachers appointed to the profession during their candidacy. Fourteen films reflecting at least one teacher and classroom environment from the listed films were included in the research to be examined. The research is qualitative study and document analysis was used a data collection technique. The obtained data were subjected to descriptive analysis. By examining the teacher roles in the literature the roles of teachers in the classroom such as "providing teaching, leadership, being a model, quidance, parents, providing justice, providing dicipline" were investigated in the movies. In the light of date abtained the role of providing education and the role of providing dicipline which support this role were mostly studied in the films. In addition it has been found that the roles of 'leader', 'model', 'quide' are also frequently performed roles. The least common role in movies was found to be the role of providing justice.
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
An investigation into EFL instructors' possible language teacher selves
Karaağaç Tuna, Özlem (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Olası dil öğretmeni benlikleri kavramı, öğretmen motivasyonu ve dolayısıyla yabancı dil öğretme ve öğrenme üzerindeki rolü nedeniyle son yıllarda hassas bir konu olmuştur. Buradan hareketle bu tez, Türkiye'deki öğretim ... -
Preschool Education Preservice Teachers' Views on Multilingual Education
Tarım, Şeyda Deniz (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015)With the recent efforts that maintain and support preschool education in Turkey, many preschool age children from various ethnic language groups have been reached. Hence, this situation requires preschool education teachers ... -
An analysis of motivation and beliefs of pre-service EFL teachers about language learning and teaching
Damar, Ebru Atak (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)Anaokulundan üniversiteye kadar olan öğrenme tecrübeleri düşünüldüğünde, öğrenme ve öğretme hakkındaki inançlar hem hizmet-içi, hem de hizmet öncesi öğretmenlerin zihinlerine derinlemesine işlemiş ve burada yapılanmıştır. ...