The effects of systemic functional linguistics-based genre instruction on academic writing
Özet
Bu karma yöntemli araştırma, bir Türk üniversitesinin dil hazırlık programında B1 düzeyinde İngilizce öğrenen öğrencilere dokuz hafta boyunca verilen Sistemik İşlevsel Dilbilim (SİD) Temelli Yazın Türü Öğretiminin (SİDYÖ) etkisini ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Nicel kısım, yarı deneysel ve deneysel öncesi tasarımlara sahiptir. Yarı deneysel kısım, SİDYÖ'nün öğrencilerin açıklayıcı/tartışmacı makalelerinin akademik kalitesi üzerindeki etkisine odaklanmıştır. Deneysel öncesi kısımda ise SİDYÖ'nün öğrencilerin dilsel seçimler ile üst-işlevler arasındaki bağlantıya ilişkin farkındalıklarına etkisi öz-değerlendirme notlarının analizi kullanılarak ve çalışma belleği yükü üzerindeki etkisi Çalışma Belleği Aşırı Yükü (ÇBAY) ölçeği aracılığıyla araştırılmıştır. Çalışma sırasında deney grubuna (n = 30), akademik metinlerin beş ayırt edici özelliği ve bunların üç üst işleve ilişkin dilsel temsilleri hakkında öğretim verilmiştir. Buna karşılık, kontrol grubu (n=30) Süreç Yazma Öğretimi yoluyla retorik kompozisyon yapısı hakkında genel eğitim ve içerik, organizasyon ve dil kullanımı hakkında geri bildirim almıştır. Çalışmanın nitel kısmı, öğrencilerin ve öğretmen-araştırmacının öğretim sırasında SİDYÖ deneyimlerine ilişkin algılarını incelemiştir. Sonuçlar, SİDYÖ' nün deney gruplarının makalelerinin akademik kalitesini ve dil seçimleri ile üst işlevler arasındaki bağlantı hakkındaki farkındalıklarını artırdığını ortaya koymuştur. SİDYÖ başlangıcında yükselen algılanan ÇBAY seviyeleri, zamanla çalışma öncesi seviyelere dönmüştür. Öğrenicilerin ve öğretmen-araştırmacının SİDYÖ hakkındaki algılarının ise çalışma sonunda başındakinden daha olumlu hale geldiği gözlemlenmiştir. This mixed-method research study aimed to discover the effectiveness of the Systemic Functional Linguistics (SFL)-based Genre Instruction (SFLGI) given to B1 level English language learners in the language preparatory program at a Turkish university over nine weeks. The quantitative part had quasi-experimental and pre-experimental designs. The quasi-experimental part focused on the SFLGI's impact on the academic quality of the learners' expository/argumentative essays. In contrast, the pre-experimental part investigated its effect both on the learners' awareness of the link between their linguistic choices and the metafunctions through their self-evaluative annotations and their working memory function through the Working Memory Overload (WMO) scale. During the study, the experimental group (n = 30) was instructed on the five distinctive features of academic text and their linguistic representations concerning three metafunctions. In contrast, the control group (n = 30) received Process-Writing Instruction, where the instruction was limited to the provision of the rhetorical essay structure and feedback on content, organization, and language use. The qualitative part of the study examined the learners' and teacher-researcher's perceptions of their experience of the SFLGI during the intervention. The results revealed that SFLGI increased the academic quality of the experimental groups' essays and their awareness about the link between their linguistic choices and the metafunctions. The perceived WMO levels, which increased at the beginning of the SFLGI, returned to the pre-intervention levels. The learners' and teacher-researcher's perceptions of the SFLGI were less positive in the beginning, yet their perceptions became more positive during the SFLGI.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUftiZWyq2vdQ5gmW_w_5Yd3B5b0d88TYjGeiJXas7a5chttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5179