The critical analysis of the effectiveness of microteaching applications from the perspective of the students in elt department
Abstract
Mikroöğretim tekniği öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerine büyük katkılar sağladığından, mikroöğretim uygulamaları hem Türkiye'de hem de dünyada birçok yabancı dil öğretmen yetiştirme programının ayrılmaz bir parçasıdır. Bu çalışmanın amacı mikroöğretim uygulamalarının öğretmenlik uygulaması ve İngilizce öğretmen adaylarının mesleki gelişimleri üzerindeki etkisini, İngilizce öğretmen adaylarının mikröğretim uygulamalarına ve öğretmenlik uygulamalarına yönelik tutumlarını ve mikroöğretim uygulamaları ile öğretmenlik uygulamalarının etkililiğini, güçlü ve zayıf yönlerini İngilizce öğretmen adaylarının bakış açışı ile belirlemektir. Araştırmanın tasarlanan adımlarını gerçekleştirmek için eylem araştırması yöntemi kullanılmıştır. Veriler nitel ve nicel veri toplama araçları ile elde edilmiştir. Araştırmanın katılımcıları, Türkiye'de bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 54 İngilizce Öğretmenliği programı öğrencisidir. Çalışma mikroöğretim uygulaması aşaması, öğretmenlik uygulaması aşaması ve değerlendirme aşaması olmak üzere üç aşamadan oluşmaktadır. Elde edilen veriler betimsel ve çıkarımsal yaklaşımlar ile içerik analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Ayrıca nitel ve nicel bulgular araştırma soruları kapsamında değerlendirilmiştir. Bulgular, mikroöğretim uygulamalarının öğretmenlik uygulaması ve İngilizce öğretmen adaylarının mesleki gelişimleri üzerinde olumlu etkilere sahip olduğunu, İngilizce öğretmen adaylarının etkili düzeyde mikroöğretim uygulamaları ve öğretmenlik uygulamaları gerçekleştirebildiğini, İngilizce öğretmen adaylarının mikroöğretim uygulamaları ile öğretmenlik uygulamalarına karşı olumlu tutumlara sahip olduklarını ve kendilerini başarılı ve verimli İngilizce öğretmen adayları olarak değerlendiklerini göstermiştir. Microteaching practices are the integral parts of many second language teacher education programs both in Turkey and in the world since microteaching technique makes major contributions to the professional development of prospective teachers. With this present study, it is intended to determine the influence of microteaching practices on the teaching practices in school practicum and professional development of prospective English language teachers, the attitudes of prospective English language teachers towards microteaching practices and teaching practices, and the efficiency, strengths, and weaknesses of both microteaching practices and teaching practices from the perspectives of prospective English language teachers. An action research method was designed to carry out the steps of the study. The data were collected through qualitative and quantitative data collection tools. The participants of the study were fifty-four students studying English Language Teaching department in a Turkish state university. The study consisted of three stages; microteaching practice stage, teaching practice stage, and evaluation stage. The gathered data were analysed by employing descriptive and inferential approaches, and content analysis method. Then, the qualitative and quantitative findings were expected to seek answers to the addressed research questions. The findings revealed that microteaching practices had positive effects on the teaching practices and professional development of the prospective English language teachers, the prospective English language teachers were able to carry out satisfactory microteaching practices and teaching practices, the prospective English language teachers had positive attitudes toward microteaching practices and teaching practices, and they considered themselves as successful and efficient teacher candidates.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShikbIQqgpAJJsYcNa5eq7J91xgD1wvdiyXPLaArB2Vexhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5178