Medikal turizm'de kalite ve akreditasyon sürecine ilişkin bir araştırma
Abstract
Bu çalışmanın amacı JCI tarafından akredite edilmiş ve aktif şekilde sağlık turizmi faaliyetlerine katılan özel hastanelerin sağlık turizmi faaliyetleri konusundaki çalışmalarını incelemektir. Akreditasyon sisteminin sağlık turizmi faaliyetlerine katkısını tespit etmek ve hastanelerde bu sistemin kullanılmaya başlamasından itibaren yaşanan zorlukları ortaya koymaktır. Çalışmaya İstanbul ve İzmir'de aktif şekilde sağlık turizmi faaliyetlerine katılan ve JCI akreditasyon belgesine sahip 7 hastane katılmıştır. Araştırma soruları yarı yapılandırılmış görüşme formunda hazırlanmıştır ve bu sorulara nitel analiz yöntemi kapsamında temalandırma yapılmıştır. Temaların oluşturulmasında nitel araştırma yöntemlerinde kullanılan açık ve kapalı kodlama yöntemleri kullanılmıştır. Soruları kapsayan temalar oluşturulduktan sonra betimsel analize yer verilmiştir. Araştırma kapsamında hastanelerin sağlık turizmi faaliyetlerinde ilk hedefinin en yüksek kalitede hizmet vermek olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sistemin kullanılmasının temel amacı hastanelerin verdikleri hizmetlerin kaliteli olduğunu belgelemek ve markalaşma yolunda sağlam adımlar atmaktır. Araştırmaya katılan hastanelere en çok Afrika, Asya ve Avrupa'dan ziyaretçi geldiği ortaya çıkmıştır. Hastanelerde en çok tercih edilen branş estetik cerrahidir. Hastanelerin kalite politikalarının güven yaratma, imaj oluşturma ve kalite geliştirme olduğu sonucuna varılmıştır. Akreditasyon sistemine geçiş sürecinde yaşanan en temel zorluğun personelin eğitilmesi ve alışkanlıklarından vazgeçilmesi olduğu sonucuna varılmıştır. JCI akreditasyon sisteminin medikal turizme en önemli faydasının güven duygusu olduğu ortaya çıkmıştır. JCI akreditasyon sisteminin genel olarak müşteri artışına olumlu bir etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Çalışma sonucunda hastanelerin neredeyse tamamının sunduğu hizmetin yanında otellerle anlaşmaları olduğu, tercümanlık hizmeti verdiği, ulaşım imkânlarının olduğu ortaya çıkmıştır. The aim of this study is to examine the studies on health tourism activities of private hospitals accredited by JCI and actively participating in health tourism activities. To determine the contribution of the accreditation system to health tourism activities and to reveal the difficulties experienced since the use of this system in hospitals. 7 hospitals actively participating in health tourism activities in Istanbul and Izmir and holding JCI accreditation certificate participated in the study. Research questions were prepared in semi-structured interview form and these questions were themed within the scope of qualitative analysis method. In the creation of the themes, open and closed coding methods used in qualitative research methods were used. After the themes covering the questions were created, descriptive analysis was included. Within the scope of the research, it has been revealed that the first goal of the hospitals in health tourism activities is to provide the highest quality service. The main purpose of using this system is to document the quality of the services provided by hospitals and to take firm steps towards branding. It has been revealed that most of the visitors come from Africa, Asia and Europe to the hospitals participating in the research. The most preferred branch in hospitals is aesthetic surgery. It has been concluded that the quality policies of hospitals are to create trust, create image and improve quality. It has been concluded that the most fundamental difficulty experienced in the transition process to the accreditation system is the training of personnel and abandoning their habits. It has been revealed that the most important benefit of the JCI accreditation system to medical tourism is the feeling of trust. It has been concluded that the JCI accreditation system has a positive effect on customer growth in general. As a result of the study, it has been revealed that almost all of the hospitals have agreements with hotels, provide translation services, and transportation facilities, in addition to the service they offer.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShpYIFQdDrq0La8ePjUetsK0vKLGepBQXZlO74ctt6KvMhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5119