Cuma namazının sıhhat şartları ve Dârülharpte cuma namazı
Özet
Cuma namazı müstakil bir namaz olduğu için İslâm dininin temel ibadetlerinden biri olup dini ve manevi yönleriyle Müslümanlar için oldukça önem taşır. Müslüman dayanışmasının sembollerinden biri olan cuma namazı, İslâm'ın başlangıcından itibaren Müslümanların en önemli sosyal ritüellerinden birini temsil ettiği gibi siyasi açıdanda bazı anlamlar taşır. Hem Hz. Peygamber'in kendisinin hem de çağdaşlarının kılmış olduğu ve nasıl kılınacağını da beyan etmiş olduğu cuma namazı, bazı yönleri ile diğer namazlardan ayrılır. Cuma namazının vücub şartları hususunda mezhepler arasında hiçbir ihtilaf bulunmazken sıhhat şartlarında bazı farklı düşünceler ortaya çıkmıştır. Mezhepler cuma namazının sıhhati konusunda birtakım şartlar ileri sürmüşlerdir. Bu çalışmada, cuma namazının sıhhat şarları ve dârülharpte cuma namazının geçerli olup olmadığı hususu incelenmiştir. Bu bağlamda birinci bölümde çalışmanın amacı açıklanarak ve kaynakların durumu tespit edilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde, cuma kavramı ve İslâm'da cuma gününün önemine yer verilerek mezheplerde cuma namazının sıhhat şartlarının nasıl olduğu hususunda detaylı biçimde bilgi verilip cuma namazının geçerli olabilmesi için gerekli şartlar irdelenmiştir. Üçüncü bölümünde ise sıhhat şartları bağlamında dârülharpte cuma namazının geçerli olup olmadığı meselesi, mezheplerin görüşlerinin de ele alınması suretiyle değerlendirilmiştir. Since the Friday prayer is an independent prayer, it is considered one of the important worships in the religion of Islam. Friday prayer has been one of the important social rituals of Muslims since the beginning of Islam. It is known as one of the symbols of Muslim solidarity and is very important politically. The Prophet himself and his contemporaries performed the Friday prayer and explained how it should be done. However, the conditions of Friday prayer are not like other prayers. Some aspects of this prayer differ from other prayers. There is no disagreement among the madhhabs regarding the conditions of the Friday prayer. However, some different ideas have emerged about the validity conditions. Five madhhabs put forward some conditions regarding the validity of Friday prayers. In this study, the validity conditions of the Friday prayer and whether the Friday prayer is valid in darul war are discussed. In the first chapter, the aim of the study and the evaluation of the sources are discussed. In the second part, the concept of Friday and the importance of Friday in Islam are given. Then, the validity conditions of the Friday prayer among the denominations were discussed with all its details, and the necessary conditions for the Friday prayer to be valid were examined. In the third part, in the context of validity conditions, the issue of whether the Friday prayer is valid in dar'al war is evaluated by considering the opinions of the sects.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShjvYUryZjDfxnCi59QYS2PRWf3IiVkZmQwDmqdhe8NvIhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5089