İlkokullarda yaşanan sorunların okul müdürlerinin görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi
Özet
Bu araştırmanın temel amacı ilkokullarda yaşanan sorunların okul müdürlerinin görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesidir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseninden yararlanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak uzman görüşlerine ve ilgili alanyazına başvurularak hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çanakkale ilinde yapılan çalışma için ilgili kurumlardan araştırma uygulama izinleri alınmış ve 22 ilkokul müdürü ile 2022-2023 eğitim öğretim yılında gönüllülük esasına dayalı olarak yüzyüze görüşmeler yapılmıştır. Katılımcıların izni dahilinde görüşmeler ses kaydı ile kayıt altına alınmış ve ses kayıtları tüm görüşmeler bitince birebir deşifre edilerek yazıya geçirilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiş ve her soru için uzman eşliğinde kategoriler ve alt kategoriler oluşturularak ortak kodlar elde edilmiştir. Verilerin modellemesinde Nvivo programı kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda; ilkokul müdürlerinin görüşleri çerçevesinde ilkokullarda yaşanan sorunların veliler, öğretmenler, destek personeli, branş öğretmenleri, eğitim bölgesi, mevzuat ve bürokratik iletişim, dış paydaşlar ve maddi yetersizliklerle ilgili sorunlar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okulların destek personeli konusunda yetersiz olduğu, taşımalı eğitim sorununun devam ettiği ve sorunların çıkmasında velilerin medeni halinin, ekonomik ve akademik düzeylerinin etkili olduğu söylenebilir. The main purpose of this research is to evaluate the problems experienced in primary schools within the framework of the opinions of school principals. In the study, phenomenology design was used from qualitative research methods. In the study, a semi-structured interview form prepared by referring to expert opinions and related literature was used as data collection tool. For the study conducted in Çanakkale, research and application permits were obtained from the relevant institutions and face-to-face interviews were conducted with 22 primary school principals on a voluntary basis in the 2022-2023 academic year. With the permission of the participants, the interviews were audio-recorded and the audio recordings were transcribed one-to-one after all the interviews were finished. The obtained data were analyzed using the content analysis technique and common codes were obtained by creating categories and subcategories for each question with expert guidance. Nvivo program was used in the modeling of the data. In line with the findings obtained from the research; within the framework of the opinions of primary school principals, it was concluded that the problems experienced in primary schools were problems related to parents, teachers, support staff, branch teachers, education district, legislation and bureaucratic communication, external stakeholders and financial inadequacies. It can be said that schools are inadequate in terms of support staff, that the problem of transportation education continues and that the marital status, economic and academic levels of families have the most impact on the emergence of problems.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUfjWDRV1E1qMgF0NwSrVZCj7n3XI8AiQJPXyTrBGtOEFhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5079