Seramik sektörüne yön veren fuarlar ve trend ürün ilişkisinin kaleseramik fabrikaları özelinde incelenmesi
Abstract
1957 yılında Çanakkale'nin Çan ilçesinde kurulan Çanakkale Seramik Fabrikaları'nın kurulduğu topraklarla olan bağı ve kuruluş süreci önemlidir. Ülkeye ve konumlandığı coğrafyaya katkısı büyük olan firma; kalite anlayışı ve hedefleri, yaptığı yatırımlar, sürdürülebilir bir dünya için yaptıkları, kız çocuklarının eğitimine, sanata olan katkısı, geleneksel fabrika bayramları, sosyal ve vb. faaliyetleri ile bir bütündür. Bu tez çalışmasında, seramik karo üretim sektöründe teknolojik gelişmelerin çok olduğu 2008 yılından günümüze kadar süre gelen dönemde (2008, 2009, 2010, 2015, 2021, 2022 yılları) Kaleseramik Ürün Müdürlüğü bünyesinde hazırlanan fuar raporları rehberliğinde Cersai Fuarı üzerinden trend ürün ilişkisi incelemiştir. Çok sayıda alana hizmet eden fuarlar seramik sektörü açısından da önemlidir. Yurtiçinden dünyanın en büyük 2. Seramik Banyo ve Mutfak Fuarı olan Unicera Fuarı, yurtdışından Cersai, Heimtextil, Coverings, Cevisema Salone del Mobile, Milano Maison &Objet fuarlarıyla ilgi bilgiler verilen çalışmada, Cesai fuarı raporlarıyla yıllara göre (2008-2022 arasında) seramik kaplama malzemeleri konusunda trendlerle şekillenen ürün profilleri incelenmiştir. Öncelikle genel trendler açısından, ardında ebat ve üretim teknolojileri bakımından incelenerek görseller ile yorumlanan konunun bazı bölümlerde Kaleseramik ürünleri de yer almıştır. Metnin içerisinde seramik kaplama malzemeleri; Duvar karosu, yer karosu, slab karolar, porselen olarak ana ürün grupları altında toplanmış, Renk, Tipoloji, Desen, Yüzey, Ebat, Konsept, Dekor, Artizan vb. başlıklar altında trend analizleri yapılmıştır. The connection between the land and the establishment process of the Çanakkale Ceramic Factories, founded in 1957 in the Çan district of Çanakkale, holds great importance. The company, which has made a significant contribution to the country and the region it is located in, is a whole with its quality understanding and goals, its investments for a sustainable world, its contribution to the education of girls and art, traditional factory festivals, social and cultural events, etc. This thesis study examines the trend of product relations in the ceramic tile production industry through the Cersai Fair during the period from 2008 to the present, when there have been many technological developments, using the fair reports prepared within the Kaleseramik Product Management during this period (2008, 2009, 2010, 2015, 2021, 2022). Fairs, which serve a large number of areas, are also important for the ceramic sector. The study presents an analysis of product profiles in the ceramic cladding materials market, using reports from the Cersai fair, to examine the trends shaping the industry between 2008 and 2022. The research also provides information on domestic fairs such as the Unicera Fair, the second largest ceramic bathroom and kitchen fair in the world, and international fairs including Cersai, Heimtextil, Coverings, Cevisema Salone del Mobile, and Milano Maison & Objet. Firstly, the general trends are examined and then some sections of the subject are interpreted with images in terms of size and production technologies, including Kaleseramik products. In the text, ceramic cladding materials are grouped under main product groups such as wall tiles, floor tiles, slab tiles, porcelain, and trend analyses are made under titles such as Color, Typology, Design, Surface, Size, Concept, Decor, Artisan, etc.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUQ6-dae9vzx3UklF7sVXRp1IvLuZaggH_gHL47sbOhlshttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4995