Örgün eğitim dışındaki eğitim süreçlerinde keman eğitimi ve öğretimine yönelik uygulamalar: Türkiye ve Almanya örneği
Abstract
Karşılaştırmalı araştırma niteliği taşıyan bu araştırmada, Türkiye ve Almanya'da örgün eğitim dışındaki eğitim süreçlerinde keman eğitimi ve öğretimine yönelik uygulamaların saptanması ve bu eğitim süreçlerinde iki ülkenin mevcut durumunun değerlendirmesi yapılarak benzerlik ve farklılıkların belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırmada tarama modelinde betimsel yönteme dayalı desen kullanılmıştır. Araştırma Türkiye'nin yedi coğrafi bölgesinden 78 ve Almanya'nın 16 eyaletinden 62 olmak üzere örgün eğitim dışında keman eğitimi vermekte olan 140 eğitimciden oluşan örneklem üzerinden yürütülmüştür. Örneklem grubunu oluşturan keman eğitimcilerine yapılandırılmış anket formu uygulanmıştır. Uygulanan anket sonucu elde edilen veriler sayısal ve oransal verilere dönüştürülüp araştırmanın alt problemlerine yönelik tablolar halinde sunularak iki ülke arasında benzer ve farklı yönler karşılaştırılmış ve yorumlanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre örgün eğitim dışındaki keman eğitiminin dersler ve öğretim süreçlerinde Türkiye'deki eğitimcilerin Almanya'daki eğitimcilere göre internet kaynaklarını, Suzuki yöntemini daha fazla kullandığı, öğrencilere ölçme-değerlendirme uyguladığı ve teknoloji destekli görsel-işitsel etkinliklere yer verdiği ve bu etkinliklerin öğrencinin müzik türlerini doğru seslendirmede etkisinin olduğunu düşündükleri saptanmıştır. Eğitimcilerin mesleki yeterlikleri ve donanımlarına ilişkin Almanya'daki eğitimcilerin keman eğitmenliği dışında müzikal etkinliklere daha fazla katılım sağladıkları, Türkiye'de ise alana ilişkin akademik çalışmaları ve gelişmeleri daha çok takip ettikleri ve öğrencilerini çalıştırdıkları müzik formları ile ilgili daha fazla bilgi sahibi olduklarını düşündükleri belirlenmiştir. Eğitimcilerin görüşleri kapsamında öğrencilerin hazır bulunuşluk ve yeterlikleri bakımından Almanya'daki öğrencilerin keman eğitimini daha çok hobi amaçlı aldıkları, Türkiye'deki eğitimcilerin ise öğrencilerinin daha fazla çalışma disiplinine sahip olduklarını düşündükleri sonuçlarına ulaşılmış ve çalışma ortamlarındaki fiziksel olanaklar ve yeterliklere ilişkin iki ülke arasında farklılık olmadığı, örgün eğitim dışındaki keman eğitiminin yaşam boyu öğrenme süreçlerindeki etkisine yönelik Türkiye'deki eğitimcilerin görüşlerine göre öğrencinin sosyal yaşantısında çevreye daha iyi uyum sağladıkları sonucuna ulaşılmıştır. In this comparative research, the aim was to determine the practices of violin education andinstruction outside formal education in Turkey and Germany, and to evaluate the current situation of these educational processes in both countries to identify similarities and differences. For this purpose, a descriptive survey design based on the scanning model wasused. There search was conducted with a sample of 140 educators who provide violin education outside formal education, consisting of 78 educators from seven geographical regions of Turkey and 62 educators from 16 states of Germany. A structured questionnaire was administered to the violin educators in the sample. The data obtained from the administered questionnaire were transformed into numerical and proportional data, and tables were presented for the sub-problems of there search to compare and interpret the similarities and differences between the two countries. According to the findings of there search, it was determined that in violin education outside formal education, educators in Turkey use internet resources and the Suzuki method more compared to educators in Germany. They also apply more measurement and evaluation practices to students and in corporate technology-supported visual and auditory activities, which they believe have an impact on students' performance of music genres. On the otherhand, educators in Germany participate in more musical activities outside violin teaching, except for violin instruction, and believe they have more Professional qualifications and competencies. Educators in Turkey, however, seem to be more involved in academic studies and developments related to the field and possess more knowledge about the music forms they teach. Based on the views of educators, it was concluded that students in Germany tend to take violin education more as a hobby, while educators in Turkey believe that their students have a stronger work discipline. There was no difference between the two countries regarding the physical facilities and competencies in the working environments. In terms of the impact of violin education outside formal education on lifelong learning processes, it was found, according to the views of educators in Turkey, that students adapt beter to their social environment.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShqpqWcpS_FESnuYe_fDvLDI1ZJAWVu7dAuQj8SI7xSXIhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4808