İş Doyumunun Performansa Etkisinde Mutluluğun Aracılık Rolü Üzerine Bir Araştırma
Citation
Erselcan, R., Süral Özer, P. (2018). İş Doyumunun Performansa Etkisinde Mutluluğun Aracılık Rolü Üzerine Bir Araştırma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 13 (2), 148-165.Abstract
İş doyumunun performansa etkisinde mutluluğun rolünü araştırmayı amaçlayan çalışma, pozitif örgütsel davranış alanında güncel bir araştırma konusu olan mutluluğun çalışan performansına etkilerini ortaya çıkarmayı ve bu etkilerini incelemeyi hedeflemektedir. Yazında uzun yıllardır tartışılan ‘mutlu çalışanlar daha verimli midir?’ sorusuna yanıt aramak üzere olumlu bir tutum olan iş doyumunun performansa etkisinde mutluluğun rolünün sorgulanarak alan yazına katkı sağlanması amaçlanmıştır. Fisher (2010:385), çalışan mutluluğunun akademik araştırmalara nadiren konu edildiğine dikkat çekmektedir. İlgili yazında genel olarak araştırmalar iş doyumu üzerinde yoğunlaşmakla beraber, geçen 20 yıl zarfında işyerinde bazı mutluluk formları veya pozitif duygularla ilgili deneyimler konusunda birtakım yapılar araştırılmış, bu yapıların pek çoğu işyerinde pozitif tutumlar, pozitif haller ve hissiyat üzerinde durmuştur. Bu çalışma kapsamında, Pavia Üniversitesi, Beyin ve Davranış Bilimleri Bölümü’nde araştırma modeline uygun ölçeklerin değerlendirilmesi, düzenlenmesi ve soru formuna uyarlanması gerçekleştirilmiş, pilot çalışmanın ardından 2017 Haziran -Temmuz aylarında hedef gruplara e-posta ile dağıtılarak geçerli toplam 409 yanıt elde edilmiştir. Araştırma bulguları; işte mutluluğun iş doyumu ile çalışan performansı arasında; tam aracılık bağı oluşturduğu, performansı olumlu yönde etkilemekte olduğu ve iş doyumunun performansı ancak mutluluğun geliştirici yöndeki katkısı ile yordadığını ortaya çıkarmıştır A study aiming to investigate the role of happiness under the influence of job satisfaction on performance aims to reveal the effects of employee happiness which is a current research topic in the field of positive organizational behavior and to examine these effects. Except for the rare efforts, Fisher (2010:385) states that, the happines within the organization has not been much studied in academic research. Usually these efforts are focused on job satisfaction. During the past 20 years, researches have been made on some happiness forms and positive feelings experiences in the workplace. Many of them have focused on positive attitudes, positive situations and feelings in the workplace. The evaluation, translation and adaptation of questionnaire of the appropriate scales were held in the Department of Brain and Behavioral Sciences of University of Pavia. After the pilot study, 409 valid replies were received between June with July 2017. Findings are; happiness at work positively affects employee performance, fully mediates between job satisfaction and performance, job satisfaction predicts performance only through developer contribution of happiness at work.
Collections
The following license files are associated with this item: