Fırsat Girişimcisinin Yeni Özelliği: Polikronisite
Künye
Kalfaoğlu, S., Öğe, H. (2018). Fırsat Girişimcisinin Yeni Özelliği: Polikronisite. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 13 (2), 166-182.Özet
Fırsatlar, girişimciliği tetikleyen en büyük etkendir ve yaratabilmek, imkânlardan yararlanabilmek; pazar hassasiyetini göz önünde bulundurarak, pazarın arzu, beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayacak bilgi, beceri, yetenek ve kaynak yeterliliğine sahip olmak ve yatırım gerçekleştirmekten geçmektedir (Bratu vd., 2009: 244). Öngörü ve sezgilere dayalı yaklaşımın fırsat girişimciliğinde, fırsat kollamanın yanı sıra kar elde edilebileceği öngörülen alanlara yatırım yapma söz konusudur. Özellikle girişimcilerin zaman algısı (geçmişteki, şimdiki veya gelecekteki zamana odaklılık) ve bireysel farklılıkları üzerine yapılan araştırmalar incelenerek hazırlanan bu çalışmada amaç, fırsat girişimciliği ile polikronisite ilişkisine yönelik önermeler geliştirmektir. Bu kapsamda fırsat girişimciliğinde etkili olan; (1) girişimci uyanıklığı, (2) bilgi asimetrisi ve bilgi birikimi, (3) keşif araştırmaları, (4) sosyal ağlar, (5) kişilik özellikleri, (6) fırsatlar matrisi ile polikronisite (zaman yönetimi (çalışmamızda zaman kullanımındaki verimlilik ve zamana bağlılık özelliklerini içeren kavram tek bir boyutta incelenmiştir) ve insanlar arası ilişkilere verilen değer bağlamında) arasındaki ilişkiler üzerine önermeler geliştirilmiştir. Opportunities are the greatest incentive to entrepreneurship and are provided by creating, making use of, taking into account market sensitivity and having knowledge, skills, abilities and resources to meet the desires, expectations and needs of the market (Bratu et al., 2009: 244). in the opportunity entrepreneurship that is based on forecasting and intuition, investing in areas that are predicted to be profitable is of great importance, as well. The aim of this study is to develop proposals related to opportunity entrepreneurship and polychronicity, especially by examining the research on entrepreneurs’ sense of time (past, current or future time) and individual differences. in this context, proposals have been made on whether there is a relationship between the factors affecting opportunistic entrepreneurs; (1) entrepreneurial alertness, (2) information asymmetry and knowledge accumulation, (3) exploration research, (4) social networks, (5) personality traits, (6) matrix of opportunities and polychronicity (time management (in our study, the concept has been studied in one dimension including efficiency in the use of time and time loyalty) and in the context of the value given to the relationships between people).
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: