Y Kuşağı Değerlerinin Kariyer Tercihleri Açısından İncelenmesi
Künye
Konakay, G. (2018). Y Kuşağı Değerlerinin Kariyer Tercihleri Açısından İncelenmesi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 13(1) , 79-92.Özet
Teknolojinin kullanılması toplumsal ve bireysel yaşam biçimlerini değiştirmekte ve bunun neticesinde değişim olgusuyla, bireysel ve toplumsal değerler de değişime uğramaktadır. Bu değişimler kuşak kavramında belirgin bir şekilde artık fark edilmektedir. Günümüzde nüfusun %35’şini 1980 ve 2000 yılları arasında dünyaya gelen Y kuşağı oluşturmaktadır. İş hayatında ve yaşamımızda karşılaştığımız ve karşılaşmaya devam edeceğimiz bu kuşağın bireysel değerlerinin bilinmesi oldukça önemlidir. Araştırmanın amacı Y kuşağının bireysel değerlerinin demografik değişkenler ile olan ilişkisini incelemek ve bu değerlerin kariyer tercihlerinde etkin olup olmadığını tespit etmektir. Araştırma Y kuşağını temsil eden Kocaeli Üniversitesinin Hereke Ömer İsmet Uzunyol Meslek Yüksek Okulu’nun 2016-2017 güz dönemi Temel İşletmecilik dersi alan 405 öğrencisine uygulanmıştır. Y kuşağını oluşturan üniversite öğrencilerinin bireysel özellikleri için “Rokeach Değer Envanteri” kullanılmıştır. Değerler ölçeğinde Başkalarına Güvensizlik, Bağışlama, Güven, Dürüstlük ve İşe Adanmışlık, olarak bireysel özellikler belirlenmiştir. Cinsiyet değişkeni için T Testi, kariyer hedefleri, yaş, aile gelir durumu, internet kullanım süreleri, sosyal ağlarda zaman geçirme ve günlük yayın okuma süreleri değişkenleri için ANOVA Testi yapılmıştır. Y kuşağının değerlerinde araştırma grubu için literatürü destekleyen anlamlı sonuçlar elde edilmiştir The use of technology has been changing social and individual life styles, and as a result, with the phenomenon of change social and individual values have been changing as well. These changes are clearly noticed in the concept of generation. Today, 35% of the population is made up of generation Y, those born between 1980 and 2000. It is of great importance to know the individual values of this generation that we meet in our life and work life. The purpose of the present study is to investigate the relationship between the individual values of generation Y and demographic variables, and to find whether these values have an effect on their career choices.The study was administered to 405 generation Y students taking the Business Administration class at Hereke Ömer İsmet Uzunyol Vocational School of Kocaeli University during 2016- 2017 fall term. The Rokeach Value Inventory was used for the individual characteristics of the generation Y university students. In the values scale, individual characteristics were determined as lack of confidence, forgiveness, trust, honesty, and work dedication. T-test was carried out for the gender variable, and ANOVA test was performed for career goals, age, family income, duration of internet use, time spent on social networks, and duration of daily papers (yayın???). Significant results were obtained for the values of generation Y consistent with those in the literature.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: