The use of valence of Syrian students learning Turkish as a foreign language
Künye
Demirci, M. ve Dinçaslan, M. F. (2016). The use of valence of Syrian students learning Turkish as a foreign language. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (5), 1011-1040.Özet
In this study, we have focused on Verb-Complement relationship (Valence) which is one of the difficulties they experience in learning Turkish as a foreign language learners. The purpose of the study, such as the case for the use of what is wrong in the relationship with the state adds name attached complement of verbs that are determined to avoid the mistakes made in this direction and to make efforts in order to fix it, to make recommendations about what should be done to achieve lasting learning. The study is a qualitative study and descriptive analysis technique is used to analyze the data. Research, KahramanmaraG Sutcu Imam University Turkish Education Application and Research Center was conducted through working group consisting of twenty Syrian students studying at B1 level. The first case study that needs to complement the text accompanying the study material and use of verbs have been identified which are more common than the other verbs. Various sentences composed of mixed questions about the detected and examples of these acts has been applied to the working group.Implementation of the results of the data obtained in the student movement has been detected, such as what they did wrong, to avoid the mistakes made in this direction and the work towards improving. Finally, control test was applied to working group whether they achived permanent learning of valence. Thus, competence and incompetence of the traineres in the use valence were determined. Bu çalışmada Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin öğrenmede güçlük çektikleri konulardan biri olan Fiil-Tamlayıcı ilişkisi (Valenz) üzerinde durulmuştur. Çalışmanın amacı, durum ekli tamlayıcıların fiillerle münasebetinde ad durum eklerinin kullanımına yönelik ne gibi yanlışlar yapıldığının tespit edilerek bu doğrultuda yanlışları önlemeye ve düzeltmeye yönelik olarak çalışmalar yapmak, kalıcı öğrenmeyi sağlamak için yapılması gerekenlerle ilgili önerilerde bulunmaktır. Çalışma nitel bir çalışma olup verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın materyalini Gazi Üniversitesi tarafından hazırlanan “Yabancılar için Türkçe B1 Orta Düzey” adlı ders kitabı ve konuyla ilgili uygulama örnekleri oluşturmaktadır. Araştırma, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Türkçe Öğretim Uygulama ve Araştırma Merkezinde B1 seviyesinde eğitim gören yirmi Suriyeli öğrenciden oluşan çalışma grubu üzerinden yürütülmüştür. Çalışmada öncelikle çalışma materyalindeki metinlerden durum ekli tamlayıcıya ihtiyaç duyan ve kullanımı diğer fiillere göre daha yaygın olan fiiller tespit edilmiştir. Tespit edilen bu fiillerle ilgili karma sorulardan oluşan çeşitli cümleler ve örnekler çalıma grubuna uygulanmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen verilerden hareketle öğrencilerin ne gibi yanlışlar yaptıkları tespit edilmiş, bu doğrultuda yanlışları önlemeye ve düzeltmeye yönelik olarak çalışmalar yapılmıştır. Son olarak durum ekli tamlayıcıların kalıcı öğreniminin sağlanıp sağlanamadığı ile ilgili olarak çalışma grubuna kontrol testi uygulanmıştır. Böylelikle kursiyerlerin durum ekli tamlayıcıları kullanmadaki yeterlilikleri/yetersizlikleri saptanmıştır.
Bağlantı
http://eku.comu.edu.tr/article/view/5000191575/5000172417https://hdl.handle.net/20.500.12428/1584
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: