Preservice Science Teachers' Preparedness to Use ICT in the Calssroom: A Caseof Turkey's Mediterranean Region
Künye
Şendağ, S. (2014). Preservice Science Teachers' Preparedness to Use ICT in the Calssroom: A Caseof Turkey's Mediterranean Region. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (5), 1156-1176.Özet
Pre-service science teachers’ preparedness to use and integrate ICT in their classrooms was investigated in this study. A sample of 684 pre-service science teachers from five different Mediterranean region university that have science education program were participated in the study. A 38-item questionnaire developed within the scope of the study was administered to collect the data. The results of the factor analysis showed that pre-service science teachers’ self-efficacy level of ICT use had two factors: (a) basic, (b) advanced, and their self-efficacy level of ICT integration had two factors: (a) traditional, (b) field-specific. Findings indicated that participants had a medium level of ICT use and integration self-efficacy, and low level of fieldspecific ICT integration self-efficacy. Third and fourth graders’ self-efficacy related to use of advanced ICT, and field-specific ICT integration were significantly greater than both first and second graders. Third graders’ self-efficacy of basic ICT use was significantly greater than both first and second graders. Females’ level of self-efficacy related to both ICT use and integration was significantly greater than males while internet use rate, reported ICT skills, interest in science teacher profession and ICT had significant associations with participants’ self-efficacy level of both ICT use and integration. Recommendations and further research studies were presented Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının BİT kullanmaya hazır bulunma düzeyleri çeşitli değişkenler açısından çalışılmıştır. Araştırmaya bünyesinde fen bilgisi eğitimi programı bulunan Akdeniz bölgesindeki beş üniversiteden toplam 684 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplamak için araştırma kapsamında geliştirilen 38 maddelik bir anket kullanılmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda gerçekleştirilen faktör analizi sonuçlarına göre öğretmen adaylarının BİT kullanımları “Temel” ve “İleri” olmak üzere; BİT entegrasyonuna yönelik öz-yeterlilikleri ise “Geleneksel” ve “Alana Özgü” olmak üzere iki faktörlü bir yapı göstermiştir. Bulgular katılımcıların orta düzeyde BİT kullanım ve entegrasyonu özyeterliliğine; düşük düzeyde alana özgü BİT entegrasyonu yeterliliğine sahip olduklarını göstermektedir. Ayrıca bulgular, üçüncü ve dördüncü sınıfların ileri BİT kullanımına yönelik öz-yeterlilikleri ve alana özgü BİT entegrasyon öz-yeterlilikleri birinci ve ikinci sınıflardan anlamlı düzeyde yüksek olduğunu; üçüncü sınıfların temel BİT kullanım öz-yeterliliklerinin birinci ve ikinci sınıflardan yüksek olduğunu; kızların BİT kullanım ve entegrasyonu öz-yeterliliklerinin erkeklerden anlamlı düzeyde yüksek olduğunu göstermektedir. Yanı sıra, internet kullanım sıklığı, beyan edilen BİT beceri düzeyi, fen bilgisi öğretmenliğine ve BİT’e olan ilgi gibi değişkenler ile katılımcıların BİT kullanım ve entegrasyonu becerileri arasında anlamlı ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir. Çalışma sonunda gelecekteki araştırmalar ve uygulamalar konusunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: