The Examination of the Readiness Levels of Teacher Candidates for Online Learning in Terms of Various Variables
Künye
Çakır, Ö. ve Horzum, M. (2015). The Examination of the Readiness Levels of Teacher Candidates for Online Learning in Terms of Various Variables. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(1), 1-15.Özet
The purpose of this study is to present whether the readiness levels of teacher candidates for online learning differ according to the variables like gender, age, department and employment. In accordance with this purpose, 599 third and fourth grade teacher candidates in three accessible state universities were chosen as participants by the researchers through convenience sampling method. Online learning readiness scale was used in this study to measure the readiness levels of teacher candidates for online learning. Measurement tools were distributed and obtained by the researchers and analyses were released through using statistical software programs. For the analysis of the data, t-test and one- way ANOVA analyses were done for unrelated samples. According to the results of the analyses, while there is a significant difference in teacher candidates’ self-directed learning in terms of their gender, significant differences were not found in terms of their computer/internet self-efficacy, control, motivation for learning and online communication self-efficacy. It was found that female teacher candidates had higher points in self-directed learning. It was found that teacher candidates did not show significant difference in terms of their sub factor readiness levels according to their department and age. While there is a significant difference in teacher candidates’ motivation for learning, it was not found a significant difference in their computer/internet self-efficacy, control, and online communication self-efficacy and self-directed learning self-efficacy. It was found that teacher candidates having no job had higher motivation in the motivation for learning dimension. Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluklarının cinsiyet, yaş, bölüm ve gelir getirici bir işte çalışıp çalışmama değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmacılar tarafından kolay erişilebilir olan 3 devlet üniversitesinden 3 ve 4. Sınıflarda öğrenim görmekte olan 599 öğretmen adayı uygun örnekleme yöntemi ile katılımcı olarak seçilmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluğunu ölçmek amacıyla çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluk ölçeği kullanılmıştır. Ölçme araçları elden dağıtılarak toplanmış ve araştırmacılar tarafından istatistik paket programlarından birine girilerek analizler yapılmıştır. Verilerin analizinde ilişkisiz örneklemler için t testi ve tek yönlü ANOVA analizleri yapılmıştır. Analizler sonucunda öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre öz-yönelimli öğrenmelerinde anlamlı farklılık varken, bilgisayar/internet öz-yeterliği, kontrol, öğrenmeye yönelik motivasyon ve çevrimiçi iletişim öz-yeterliği boyutlarında anlamlı farklılık bulunamamıştır. Öz-yönelimli öğrenme boyutunda kadın öğretmen adayların daha yüksek puana sahip olduğu bulunmuştur. Öğretmen adaylarının bölümleri ve yaşlarına göre çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluk alt faktörlerindeki düzeyleri bakımından anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur. Öğretmen adaylarının çalışıp çalışmamalarına göre öğrenme motivasyonlarında anlamlı farklılık varken, bilgisayar/internete yönelik öz-yeterlik, kontrol, çevrimiçi ortamda iletişim öz-yeterliği ve öğrenmede öz-yönelim öz-yeterliği boyutlarında anlamlı farklılık bulunamamıştır. Öğrenme motivasyonu boyutunda herhangi bir yerde çalışmayan öğretmen adayların daha yüksek motivasyona sahip olduğu bulunmuştur.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: