Sayılarla Çanakkale Turizminin Değerlendirilmesi
Künye
Çakıcı, C., Mercan ,O. ve Harman, S. (2006). Sayılarla Çanakkale turizminin değerlendirilmesi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 1(2), 113-135.Özet
Çanakkale turizminin göstermis oldugu gelismenin incelenmesi, mevcut sorunlara çözüm önerilerinin gelistirilmesi ve daha sonra gerçeklestirilmesi olası planlama faaliyetlerine katkı saglanması açısından son derece önemlidir. Bu makalede, Çanakkale turizminin göstermis oldugu gelisme çesitli parametreler açısından, ikincil veri kaynakları kullanılarak ortaya konmustur. %kincil kaynaklardan elde edilen verilere göre, 1990-2004 yılları arasında Çanakkale’de konaklayan yerli ve yabancı turist sayısı yıllara göre dalgalanmakta olup; konaklama tesislerinin ortalama doluluk oranı yüzde42 dolayındadır. Mevcut egilimler devam ettigi takdirde, 2010 yılında konaklama tesislerinin yüzde58’lik bir doluluk oranına ulasmaları tahmin edilebilmektedir. Yerli turistler ortalama 1,6 geceleme yaparken, yabancı turistlerde bu sayı 1,1’e gerilemektedir. Ayrıca, ilde en fazla konaklayan ve geceleyen yabancı turistlerin basında Almanlar ve Japonyalılar gelmektedir. Bunları; Amerikalılar ve Benelüks ülkeleri izlemektedir. ABD ve Japon pazarında önemli gerileme söz konusudur. En istikrarlı pazar Avustralya’dır. Almanya, Benelüks ülkeleri ve özellikle de Yunanistan artıs egilimi içinde olan pazarlardır. Ayrıca, müze ve ören yerlerine ait istatistiklerin sistematik toplanmadıgı ve saklanmadıgı belirlenmektedir. Examining the development of tourism in Çanakkale is very important to suggest solutions for current problems and to assist in likely planning activities. The aim of this article is to evaluate Çanakkale tourism quantitatively, using secondary data. The secondary data indicate that the number of tourists arrivals fluctuated between the years of 1990 and 2004. Average occupancy rate of the establishments is about 42 percent. It is estimated that accommodation establishments will have yüzde58 average occupancy rate in 2010 when considering current trends. Average day spent by foreigners is about 1,1 and for Turkish citizens is about 1,6 day. It is also determined that German and Japanese tourists visiting the region are the first and the second foreigner markets respectively. The tourists coming from USA and from countries of Benelux come as the third and fourth rank, but a sharp decrease by years can be noticed in USA and Japanese markets. We understood that Australia was the best stabilized market among the rest, and Germany, Benelux countries and specially Greek markets have been increasing by years. It is worth to note that statistics of museum and ruins are not kept systematically.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: