Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorYiyit, Tuba
dc.contributor.authorÇorbacıoğlu, Sıtkı
dc.date.accessioned2015-03-19T15:45:16Z
dc.date.available2015-03-19T15:45:16Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationYiyit, T. ve Çorbacıoğlu, S. (2014). Devlet üniversitelerinde stratejik planlama ve örgütsel öğrenme ilişkisi üzerine bir araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 12(24), 171-204.en_US
dc.identifier.issn1304-5318
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/765
dc.description.abstractBu çalışma, birçok kamu idaresi ve kurumunun hazırlamak zorunda oldukları stratejik planların etkililiği ile örgütsel öğrenme arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Bir devlet üniversitesinde gerçekleştirilen araştırma, keşfedici bir nitel, örnek olay çalışması olup, üniversitenin akademik bölümlerince hazırlanan stratejik planları ele almaktadır. Araştırma kapsamında, sekiz fakülte ve bir yüksekokul ile rektörlük nezdinde 32 adet yarı yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Çalışma üç adet araştırma sorusu çerçevesinde planlanmıştır. Söz konusu araştırma soruları, Üniversitede “değişime gösterilen örgütsel açıklık”, “enformasyona ulaşma, paylaşma ve kullanma çabası” ile “planın örgütsel etkililiğe katkısına” odaklanmıştır. Sonuçlar, çift döngülü örgütsel öğrenme gerçekleşmeden, planlı değişimin gerçekleşmesinin zorluğunu ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study analyzes the relationship between organizational learning and the effectiveness of strategic plans prepared by public organizations as a result of the legal obligation. This research on a state university is a qualitative and an exploratory case study analysis that examines the strategic plans of academic departments. Thirty-two semi-structured interviews were conducted at academic departments, faculties-schools, and the Rectorate. The study involves three research questions that focus on “organizational openness towards change”, “efforts regarding information search, exchange and its use in decision-making”, and “contribution of planning to organizational effectiveness.” The results indicate the difficulty of planned change unless double-loop organizational learning occursen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgütsel öğrenmeen_US
dc.subjectStratejik planlamaen_US
dc.subjectZihinsel modelleren_US
dc.subjectOrganizational learningen_US
dc.subjectStrategic planningen_US
dc.subjectMental modelsen_US
dc.titleDevlet Üniversitelerinde Stratejik Planlama ve Örgütsel Öğrenme İlişkisi Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeResearch on Relationship between Strategic Planning and Organizational Learning at State Universitiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR17018en_US
dc.authoridTR171799en_US
dc.relation.ispartofYönetim Bilimleri Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record